Effekten af Storytelling som metode i forbindelse med fortaellingen om Den fortabte son (Luk 15,11) i religionsundervisningen / Libristo.pl
Effekten af Storytelling som metode i forbindelse med fortaellingen om Den fortabte son (Luk 15,11) i religionsundervisningen

Kod: 16185099

Effekten af Storytelling som metode i forbindelse med fortaellingen om Den fortabte son (Luk 15,11) i religionsundervisningen

Autor Melissa Beilecke, Madita Lange

Seminar paper from the year 2015 in the subject Theology - Didactics, Religion Pedagogy, grade: 2,3, , language: Danish, abstract: En god lćrer fortćller historier. Fordi historier er det, som lader eleverne vćre opmćrksomme og hj ... więcej

168.77


Dostępna u dostawcy
Wysyłamy za 14 - 18 dni
Dodaj do schowka
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Więcej informacji o Effekten af Storytelling som metode i forbindelse med fortaellingen om Den fortabte son (Luk 15,11) i religionsundervisningen

Za ten zakup dostaniesz 99 punkty

Opis

Seminar paper from the year 2015 in the subject Theology - Didactics, Religion Pedagogy, grade: 2,3, , language: Danish, abstract: En god lćrer fortćller historier. Fordi historier er det, som lader eleverne vćre opmćrksomme og hjćlper dem at huske (Fuchs, 2015, s. 273). I vores anden praktik har vi observeret, at mange elever er motiveret og interesseret nĺr der arbejdes med bibelske fortćllinger, isćr lignelser, i kristendomskundskab undervisning. Desvćrre kunne vi bemćrke, at eleverne har haft det svćrt med at forstĺ og huske fortćllingerne for senere anvendelsen. Imidlertid siger Fćlles Mĺl, at mĺlene for eleverne fra 1-3. klassetrin er, at have viden om centrale bibelske fortćllinger og at kunne udtrykke sig om indholdet (Forenklede Fćlles Mĺl, 2015). Desuden viser břrn-teologiske eksperimenter til bibelske fortćllinger, at břrn, i forbindelse med střttende samtaler, kan erhverve sig denne historier (Hoegen-Rohls, 2005). En grundlćggende forstĺelse for at forstĺ bibelske fortćllinger er allerede til stede ved unge skolebřrn. Allerede 6 ĺrige kan identificere den moralske baggrund af en historie, hvis de specifikt bliver spurgt (Johnson & Goldman, 1987). Hvilke metode kan altsĺ anvendes, sĺ at eleverne kan forstĺ og huske lignelserne? I sprogundervisningen har vi lavet gode erfaringer med metoden Storytelling i forhold til forstĺelse og at huske. Werner Fuchs (2015, s. 272) siger imidlertid, at ikke kun sprogundervisningen, men ogsĺ andre fags undervisning er utćnkelige uden Storytelling. Yderligere er der neurovidenskabelig set ikke en mere effektiv metode for databehandlingen i hoved end at kryptere informationer i fortćllinger (Fuchs, 2015, s. 26). Og ogsĺ hos Joachim Jeremias findes, at "[...] konkrete billeder prenter sig fastere i hukommelsen end abstrakt stof" (Jeremias, 1981, s. 11). Observationerne i vores praktikskole og vores gode fřrste erfaringer med hensyn til Storytelling leder os frem til fřlgende problemformulering: Hvordan kan Storytelling som metode understřtte arbejdet med fortćllingen om Den fortabte sřn (Luk 15,11), sĺ eleverne opnĺr viden og fćrdigheder, som giver dem mulighed for at at reflektere over og udtrykke sig om indholdet og betydningen af den bibelske fortćlling?

Szczegóły książki

168.77

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: