Essays on Investor Behavior and Financial Innovation / Libristo.pl
Essays on Investor Behavior and Financial Innovation

Kod: 12690575

Essays on Investor Behavior and Financial Innovation

Autor Tobias Stuber

This dissertation consists of three empirical research papers on the investment behavior of private investors. All research papers are based on the same data set from a major German online broker, which covers portfolio, transacti ... więcej


Niedostępna

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Essays on Investor Behavior and Financial Innovation

Opis

This dissertation consists of three empirical research papers on the investment behavior of private investors. All research papers are based on the same data set from a major German online broker, which covers portfolio, transaction and demographic data of more than 70,000 private investors. The focus of the first paper is the influence of financial advice on the disposition effect, which is the tendency of investors to sell winning investments too early and to hold on to losing investment for too long. The main research question is whether financial advice helps private investors to overcome this investment mistake. The second and the third paper deal with the topic of financial product innovations. The author analyzes so-called »certificates« - structured products sold to retail investors in Germany - which have grown dramatically over the last decade and now make up more than 10% of private investors' portfolios. The main research question of the second paper is: Does a financial product innovation lead to excessive trading of private investors? Finally, the third research paper deals with the question whether word-of-mouth communication plays a role in the diffusion of a financial product innovation.

Szczegóły książki

250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: