Handbook on Tourism Market Segmentation / Libristo.pl
Handbook on Tourism Market Segmentation

Kod: 01293589

Handbook on Tourism Market Segmentation

Autor World Tourism Organization

As millions more travel abroad each year, the competition to attract these visitors becomes ever fiercer. Yet the money spent by destinations on capturing their interest can be easily wasted if not properly channelled according to ... więcej


Niedostępna

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Handbook on Tourism Market Segmentation

Opis

As millions more travel abroad each year, the competition to attract these visitors becomes ever fiercer. Yet the money spent by destinations on capturing their interest can be easily wasted if not properly channelled according to this comprehensive report on tourism market segmentation by the World Tourism Organization (UNWTO) and the European Travel Commission (ETC). This second in a series of joint UNWTO/ETC methodological handbooks, sets out to 'demystify' the segmentation process by offering a practical guide to theory and practice on how to effectively identify and target potential tourists in order to optimize the return from marketing spend. Market segmentation is crucial for National Tourism Organizations (NTO) and Destination Marketing Organizations (DMO) in making sure that their resources are used in the most effective way. Everything they do - media selection, destination positioning, branding, editorial, visuals, etc. - revolves around the segments that have been identified as the most important. This is why monitoring and managing a portfolio of target segments that meet a destination's tourism objectives has become a critical function for any NTO or DMO. This UNWTO/ETC manual, aimed ultimately at helping destinations improving their marketing effectiveness, is divided into four distinct sections. The first sets out the theory and rationale for segmentation. Other areas look at the current methods and practices, detailing some of the main methodologies; at practical steps to introducing or developing further segmentation-based marketing activities, and finally at best practices in the area of tourism market segmentation, including the analyses of a number of case studies.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Economics, finance, business & management Industry & industrial studies Service industries

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: