Pioneering Minds Worldwide: On the Entrepreneurial Principles of the Cultural and Creative Industries / Libristo.pl
Pioneering Minds Worldwide: On the Entrepreneurial Principles of the Cultural and Creative Industries

Kod: 13367792

Pioneering Minds Worldwide: On the Entrepreneurial Principles of the Cultural and Creative Industries

Autor Giep Hagoort, Aukje Thomassen, Rene Kooyman

The creative and cultural industries sector is a fast-expanding and economically strong one. Within the recent economic crisis the Cultural and Creative Industries are gaining interest. The European Commission is dedicated to unlo ... więcej


Niedostępna

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Pioneering Minds Worldwide: On the Entrepreneurial Principles of the Cultural and Creative Industries

Opis

The creative and cultural industries sector is a fast-expanding and economically strong one. Within the recent economic crisis the Cultural and Creative Industries are gaining interest. The European Commission is dedicated to unlock its full potential. The European model makes a distinction between 'cultural' and 'creative' industries. The 'cultural sector' covers non-industrial sectors producing non-reproducible goods and services aimed at being 'consumed' on the spot (a concert, an art fair, an exhibition) and the arts (including but not limited to visual arts; performing and heritage). It also includes industrial sectors, producing cultural products aimed at mass reproduction, mass-dissemination and exports. In the 'creative sector' culture becomes a 'creative' input in the production of non-cultural goods, such as design, architecture, and advertising. Creativity is perceived in this study as the use of cultural resources as an intermediate consumption in the production process of non-cultural sectors, and thereby as a source of innovation. This book covers the key-elements of the entrepreneurial dimension of the Cultural and Creative industries, with concepts and perspectives on Urban Area Development, Innovations and Educational perspectives. The authors cover 16 different countries, both in Europe, the America's and China. Giep Hagoort is Professor Art and Economics at the Utrecht University and Utrecht School of the Arts (HKU). Aukje Thomassen is Associate Professor in Design and the Head of Research at Auckland University of Technology, New Zealand School of Art+Design. Rene Kooyman is publicist and Managing Editor of the EU EACEA Research on The Entrepreneurial Dimension of Cultural and Creative Industries.

Szczegóły książki

250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: