Prywatnosc Teoria i praktyka / Libristo.pl
Prywatnosc Teoria i praktyka

Kod: 12921288

Prywatnosc Teoria i praktyka

Autor Chrabonszczewski Maciej

Podjete w pracy badanie fenomenu prywatnosci zostalo skierowane na analize kategorii konstytuujacych to zjawisko oraz na rekonstrukcje dylematow prywatnosci w dziedzinach majacych kluczowe znaczenie dla wspolczesnego zycia spolecz ... więcej


Niedostępna

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Prywatnosc Teoria i praktyka

Opis

Podjete w pracy badanie fenomenu prywatnosci zostalo skierowane na analize kategorii konstytuujacych to zjawisko oraz na rekonstrukcje dylematow prywatnosci w dziedzinach majacych kluczowe znaczenie dla wspolczesnego zycia spolecznego i gospodarczego. Takie zalozenie badawcze wyznaczylo ramowa strukture pracy, na ktora skladaja sie dwie zasadnicze czesci. W pierwszej z nich - zlozonej z trzech rozdzialow - skoncentrowano sie na teoretycznym ogladzie prywatnosci wyznaczonym przez podstawowe perspektywy filozoficzne. W rozdziale pierwszym przedstawiono zarys historii prywatnosci, definicje oraz rodzaje prywatnosci. Nastepnie poddano analizie dychotomie: prywatny - publiczny i omowiono funkcje prywatnosci. Rozwazania zakonczono strukturalizacja pojecia prywatnosci wskazujaca na jej trzy wymiary: wymiar fizycznej dostepnosci, wymiar kontroli informacji oraz wymiar samodeterminacji. Do tej struktury autor odwoluje sie w dalszych czesciach pracy. Rozdzial drugi poswiecono miejscu prywatnosci w filozofii, a takze problemom filozoficznym zwiazanym z prywatnoscia. Skoncentrowano sie zwlaszcza na czterech aspektach prywatnosci: ontologicznym, epistemologicznym, antropologicznym oraz aksjologicznym. Podjeto rowniez probe interpretacji prywatnosci jako kategorii filozoficznej i wartosci etycznej. W rozdziale trzecim zawarto analize ewolucji statusu prawa do prywatnosci traktowanej jako prawo naturalne, jako prawo czlowieka i jako prawo niezbywalne. W drugiej czesci rozdzialu przedstawiono argumenty uzasadniajace prawo do prywatnosci, ramy tworzenia tego prawa oraz konflikt prawa do prywatnosci z innymi prawami. Pierwsza czesc, w ktorej ukazano ewolucje samego pojecia prywatnosci i jej wymiarow, stanowi podbudowe filozoficzna przedstawionych w czesci drugiej konfliktow miedzy prywatnoscia jednostki a dobrem spolecznym. Druga czesc - na ktora skladaja sie rowniez trzy rozdzialy - poswiecono wspolczesnym uwarunkowaniom prywatnosci, w szczegolnosci tym o charakterze socjologicznym. Jej celem jest zbadanie i ukazanie wielosci form i przejawow tego samego w swej istocie konfliktu miedzy prywatnosci a jednostki a dobrem ogolu. W rozdziale czwartym zawarto rozwazania dotyczace relacji miedzy sfera prywatna i publiczna oraz przedstawiono konsekwencje (dla prywatnosci) zwiekszenia nadzoru sfery publicznej. Poruszono w nim rowniez problem prywatnosci osob publicznych, a takze omowiono konflikt miedzy instytucjami panstwa a prywatnoscia obywateli. Podjeto tez probe odpowiedzi na pytanie, jak nasza prywatnosc bedzie wygladac w przyszlosci. Rozdzial piaty dotyczy prywatnosci w miejscu pracy. Ukazano w nim konflikt miedzy prywatnoscia pracownika a dobrem firmy, a takze zaprezentowano problemy zwiazane z prywatnoscia, z ktorymi borykaja sie zarowno pracodawcy, jak i ich pracownicy. Przeprowadzono rowniez analize kodeksow etycznych wybranych przedsiebiorstw pod katem poruszania w nich problemu prywatnosci pracownika. W aneksie do tego rozdzialu zawarto liste przebadanych z punktu widzenia prywatnosci kodeksow etycznych. W rozdziale szostym ujeto analize uwarunkowan prywatnosci konsumenta oraz kosztow zwiazanych z brakiem ochrony prywatnosci. Szczegolny akcent polozono na ukazanie zagrozen dla prywatnosci konsumenta ze strony wspolczesnych technologii oraz na mozliwosci przeciwdzialania tym zagrozeniom. Wyniki przeprowadzonej analizy fenomenu prywatnosci z punktu widzenia filozofii i socjologii zawarto we wnioskach. Publikacja powstala we wspolpracy z Instytutem Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po polsku Prawo i administracja Prawo Działy prawa

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: