Puste miejsce po krytyce? / Libristo.pl
Puste miejsce po krytyce?

Kod: 12899134

Puste miejsce po krytyce?

Autor Rejniak-Majewska Agnieszka

Puste miejsce po krytyce? to ksiazka poswiecona problematycznym relacjom sztuki i teorii, oraz pytaniu o to, co stalo sie wspolczesnie z krytyka sztuki. Uchylajac sie od jednoznacznie pesymistycznej konkluzji, autorka analizuje po ... więcej


Niedostępna

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Puste miejsce po krytyce?

Opis

Puste miejsce po krytyce? to ksiazka poswiecona problematycznym relacjom sztuki i teorii, oraz pytaniu o to, co stalo sie wspolczesnie z krytyka sztuki. Uchylajac sie od jednoznacznie pesymistycznej konkluzji, autorka analizuje powody, dla ktorych autorytatywny, wartosciujacy glos krytyka sztuki stracil dzis na znaczeniu. Refleksja nad roznymi modelami krytyki i krytycznosci wpleciona jest tu w rekonstrukcje artystycznych dzialan i koncepcji, bedacych zrodlem teoretycznych pytan i alternatywna forma krytyki. Sledzac wybrane watki i epizody w tworczosci Barnetta Newmana, Richarda Serry i Josepha Kosutha, autorka pokazuje w jaki sposob artysci sami wchodzili w role krytykow i teoretykow, jak sprzeciw wobec istniejacego pojecia sztuki, jej publicznego funkcjonowania i muzealnych schematow tworzyl nowe pojecie sztuki i zmienial jej instytucje. Tytulowa "materialistyczna rewizja" to wedlug autorki proces, ktory dokonuje sie zarowno w teorii i krytyce sztuki, jak w dzialaniach artystow. Interesuja ja tu zarowno nurty teorii sztuki i estetyki zwiazane z tradycja marksizmu (Th. Adorno, P. Bürger, T. Eagleton, P. Bourdieu), jak i rozwijane pod haslem "niskiego materializmu" pisarskie i wizualne strategie Georgesa Bataille'a, czy analizowany w poznym dziele Wladyslawa Strzeminskiego zwrot ku cielesnej materii widzenia. Rejniak-Majewska pokazuje w jaki sposob rozne formy materialistycznego myslenia i wrazliwosci scieraly sie z pojeciami klasycznej estetyki, uderzajac w tradycyjne pojecia estetycznej i artystycznej autonomii. Jednoczesnie, starannie i z uporem wydobywa ona swoisty paradoks wspolczesnej sztuki, polegajacy na tym, ze zalozenie o suwerennosci artystycznych dzialan oraz znaczenie konkretnego, bezposredniego doswiadczenia w kontakcie ze sztuka wcale nie slabnie. Nie probujac ograniczac sie tu do utyskiwan nad logika instytucjonalizacji i zamknieciem sztuki w blednym kole jej autonomii, autorka broni tego, co uwaza za wazny wciaz zwiazek miedzy zywotna sila refleksji a estetycznym konkretem.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po polsku Sztuka


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: