Kod: 12903469
Zbior 24 wywiadow publikowanych w dwutygodniku "Biblioteka Analiz" w 2015 roku. Bohaterami rozmow sa przedstawiciele wydawnictw i ksiegarn, firm zwiazanych z nowymi technologiami, z dystrybucja, reprezentanci sektora poligraficzne ... więcej
Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?
Zbior 24 wywiadow publikowanych w dwutygodniku "Biblioteka Analiz" w 2015 roku. Bohaterami rozmow sa przedstawiciele wydawnictw i ksiegarn, firm zwiazanych z nowymi technologiami, z dystrybucja, reprezentanci sektora poligraficznego i papierniczego, a takze osobami kierujacymi waznymi instytucjami kultury. To juz pietnasty rocznik naszych "Rozmow o rynku ksiazki". Publikacja po raz pierwszy ukazala sie w 2002 roku, po dwoch latach ukazywania sie dwutygodnika "Biblioteka Analiz", gdzie rozmowy te pierwotnie sa drukowane. Od tego pierwszego tomu obraz sceny wydawniczej zmienil sie calkowicie, zniknelo wiele podmiotow - zwlaszcza ksiegarskich - skonczyl sie czas hegemonii wydawcow podrecznikow, digitalizacja stala sie codziennoscia, podobnie jak e-handel. Po tych pietnastu latach branza wydawnicza jest bardziej doswiadczona, ale jednoczesnie biedniejsza. W dodatku perspektywy sa malo optymistyczne. Od tamtego czasu - wzrosly koszty dystrybucji i pracy. Koszty produkcji sa na podobnym poziomie, natomiast oszczednosci dotycza przede wszystkim dzialow merytorycznych - redakcji, tlumaczenia, korekty, opracowania graficznego, ilustracji. W rezultacie mimo gwaltownego rozwoju technologii druku i dystrybucji tresci, jakosc wydawanych ksiazek jest dzis czesto gorsza niz w 2002 roku. Mniej jest tez pieniedzy na promocje, na badania rynku. To sa bardzo trudne czasy dla ksiazki i ton pesymizmu, a nawet pewnej rezygnacji, czesto pojawia sie w rozmowach zawartych w tym tomie. Tematy poruszane w rozmowach wyrazaja niepokoj o przyszlosc dystrybucji ksiazki i miejsce ksiazki w cyfrowym swiecie, mowa o zagrozeniach zwiazanych ze zmianami w prawie autorskim, kondycji czytelnictwa, zmieniajacych sie preferencji i nawykow czytelniczych, promocji ksiazki. Powracajacym tematem sa przeceny ksiazek, stanowiace glowny mechanizm promocji i zachety klienta, stosowany powszechnie przez wszystkie duze sieci ksiegarskie. Efektem jest topniejaca pula srodkow na inwestycje, obniza sie marza, koszty zas nie maleja.
Kategoria Książki po polsku Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne Ekonomia Gospodarka
Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.
Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies
Dobre na wszystkich stronach
Koszyk ( pusty )