Szogun / Libristo.pl
Szogun

Kod: 11265593

Szogun

Gracze wcielaja sie w role dowodcow wojsk XVI wiecznej Japonii, a ich celem jest zapewnienie dominacji wlasnym rodom. Aby osiagnac sukces trzeba nie tylko podporzadkowac sobie jak najwiecej ziem, ale rowniez zadbac o rozwoj (wznos ... więcej


Niedostępna

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Szogun

Opis

Gracze wcielaja sie w role dowodcow wojsk XVI wiecznej Japonii, a ich celem jest zapewnienie dominacji wlasnym rodom. Aby osiagnac sukces trzeba nie tylko podporzadkowac sobie jak najwiecej ziem, ale rowniez zadbac o rozwoj (wznoszac zamki, swiatynie i teatry) i dobre prosperowanie kontrolowanych prowincji (zapewniajac zapasy zywnosci). Najlepszy Daimyo zdobedzie na koncu gry miano tytulowego Szoguna. Znakomita mechanika Rozgrywka podzielona jest na dwie czesci (dwa lata w feudalnej Japonii), kazda podzielona na trzy tury (wiosna, lato i jesien. Zima nastepuje podliczenie punktow i rozpatrzenie buntow ludnosci, w przypadku gdy nie zadbamy o dostateczne zapasy zywnosci). Kazda tura rozpoczyna sie od fazy planowania, w ktorej gracze wydaja rozkazy wojskom stacjonujacym w poszczegolnych prowincjach. Robi sie to poprzez polozenie zakrytej karty prowincji na polu symbolizujacym rozkaz. Dzieki temu nasi rywale do ostatniej chwili nie znaja naszych planow. Niezwykle szybki i oryginalny (i nie tak losowy, jak sie na pierwszy rzut oka wydaje) jest mechanizm rozstrzygania bitew. Stosuje sie w tym celu wieze bitewna, do ktorej wrzucamy drewniane kostki obydwu walczacych armii. Wynik bitwy uzalezniony jest od tego, ktore kostki i w jakiej ilosci wypadna z wiezy na plastikowa tacke. Mechanika zawiera takze uproszczony mechanizm licytacji, dzieki ktoremu mozemy poswiecic czesc funduszy, jezeli zalezy nam na pierwszenstwie w danej turze, badz chcemy skorzystac z jednego z dostepnych przywilejow. Niepowtarzalny klimat Wszystkie elementy gry doskonale oddaja klimat XVI wiecznej Japonii. Piekna szata graficzna i wysoka jakosc komponentow, wszystko to poteguje przyjemnosc plynaca z rozgrywki. Wieza bitewna dostarcza niesamowitych emocji, a rosnace niezadowolenie w prowincjach i wiszace na wlosku bunty naprawde sie w tej grze czuje! Szogun to gra w ktorej nie brak trudnych wyborow. Czesto kluczowe na drodze do zwyciestwa jest wznoszenie palacow, swiatyn i teatrow. Aby nie marnotrawic poniesionych kosztow trzeba stawiac budynki w tych regionach, ktorych rywale nie zdolaja nam odebrac. Stale musimy dbac o posiadanie odpowiednio licznej armii. Jest to tym trudniejsze, im wiecej kontrolujemy regionow. Dodatkowo stale musimy myslec o odpowiednich zapasach na nadciagajaca zime. Gra, ktora nie chce sie znudzic Kazda rozgrywka Szoguna jest inna. Inne jest ustawienie poczatkowe armii, zmienia sie kolejnosc graczy, jak rowniez kolejnosc wykonywania poszczegolnych akcji. Dzieki temu Szogun nie jest gra, w ktorej do sukcesu prowadza gotowe schematy, lecz umiejetnosc podejmowania trafnych decyzji w obliczu zmiennej sytuacji. Dodatkowo, druga strona planszy zawiera mape z nieco innym ukladem prowincji, co gwarantuje jeszcze wieksza odmiennosc rozgrywek. Mechanika Szoguna nawiazuje do rewelacyjnej gry Wallenstein. Od dnia swej premiery podbil serca milosnikow strategii na calym swiecie, zdobywajac w serwisie Board Game Geek srednia ocen powyzej 8 (na 10 mozliwych). Autor gry - Dirk Henn ma na swoim koncie takie niezaprzeczalne hity jak: Alhambra, Metro, Timbuktu czy wlasnie Wallenstein. Zawartosc pudelka: 1 plansza dwustronna 53 Karty prowincji 25 kart skrzyn wojennych 5 kart specjalnych 10 kart akcji 12 kart wydarzen 5 kart Daimyo 5 osobistych plansz 310 kolorowych szescianow 20 zielonych szescianow 55 skrzyn wojennych 5 znacznikow punktow zwyciestwa 5 znacznikow ryzu 80 zetonow budynkow 42 znaczniki buntu 1 3-czesciowa wieza bitewna 1 tacka z przegrodkami 1 suplement 1 instrukcja Wiek graczy: 12+ Liczba graczy: 3-5 Czas rozgrywki: 90-120 minut

Szczegóły książki

Kategoria Książki po polsku Dom. Ogród. Hobby. Rekreacja Hobby. Rekreacja Gry i zabawy towarzyskie. ??amigłówki. Szachy. Karty

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: