Crying Continent, Connected Citizens / Libristo.pl
Crying Continent, Connected Citizens

Kod: 08874849

Crying Continent, Connected Citizens

Autor Ignatius A Duhu

This is the second title in the Global Prosperity Book series, which is written to explain the first title, Business Minds, Social Hearts differently and show how the ideas and concepts can specifically work for Africa. I am aware ... więcej


Niedostępna

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Crying Continent, Connected Citizens

Opis

This is the second title in the Global Prosperity Book series, which is written to explain the first title, Business Minds, Social Hearts differently and show how the ideas and concepts can specifically work for Africa. I am aware that the outside world may not be able to comprehend the situations and circumstances of the less-privileged people especially those in rural villages in Africa. However, what the world should not do is to continue to give more attention and preference to charity while ignoring social investments/enterprises. This book says that it is now possible to use available technologies and other tools to pursue bottom-up (not top-down) development models directly targeting the local people, their small companies and communities so that Africa can truly be opened for business attracting opportunities from the economically more advanced nations. Few years ago, the developed countries' governments provided foreign aid and other charitable initiatives to national governments in Africa, while frequently ignoring small enterprises in the private sector. Time has changed and in this Internet age, there is need for more emphasis on investment and enterprise in small businesses of poor people if the desired development of the continent will happen. Now is the time to popularize the concept of international social investment and entrepreneurship first before charity. In order to attract and retain international private investors into African businesses, it is important that business mindset and profit motive be the driving force in Africa's development strategies.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Society & social sciences Society & culture: general Social issues & processes


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: