Kod: 09517536
Cars have a talismanic quality. No other manufactured object has the same disturbing allure. More emotions are involved in cars and car design than in any other product: vanity, cupidity, greed, social competitiveness and cultural ... więcej
260.16 zł
Dostępność:
50 % szansaOtrzymaliśmy informację, że książka może być ponownie dostępna. Na podstawie państwa zamówienia, postaramy się książkę sprowadzić w terminie do 6 tygodni. Gwarancja pełnego zwrotu pieniędzy, jeśli książka nie zostanie zabezpieczona.Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?
Za ten zakup dostaniesz 152 punkty
Cars have a talismanic quality. No other manufactured object has the same disturbing allure. More emotions are involved in cars and car design than in any other product: vanity, cupidity, greed, social competitiveness and cultural modelling. But when all this perverse promise ends in catastrophe, these same talismanic qualities acquire an extra dimension. The car crash is a defining phenomenon of popular culture. Death Drive is both an appreciative essay about the historic place of the automobile in the modern imagination and a detailed exploration of the circumstances of twenty celebrity car crashes, from Isadora Duncan in an Amilcar, in 1927, to Helmut Newton in a Cadillac CRX, in 2004. En route the narrative traces one very big arc the role of the car in extending or creating the personality of a celebrity and concludes by confronting the imminent death of the car itself.
Kategoria Książki po angielsku Society & social sciences Society & culture: general Cultural studies
260.16 zł
Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.
Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies
Dobre na wszystkich stronach
Koszyk ( pusty )