Kod: 16306273
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynnosci, ktorych podstawowym celem powinna byc identyfikacja zdolnosci poznawczych oraz ... więcej
Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynnosci, ktorych podstawowym celem powinna byc identyfikacja zdolnosci poznawczych oraz okreslenie mozliwosci rozwojowych, a takze wskazanie przyczyn zachowan odbiegajacych od normy i utrudniajacych jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i spolecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, ktora jest efektem koncowym (wynikiem) tego procesu, powinna miec na uwadze szerokie poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z roznych perspektyw, oraz uwzgledniac analize zebranych danych, bedac warunkiem koniecznym najlepszego i optymalnego wykorzystania potencjalu oraz ilorazu rozwojowego jednostki. W tym ujeciu diagnoza interdyscyplinarna jest punktem odniesienia dla dzialan modyfikacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych. W monografii wyodrebniono cztery czesci poswiecone wybranym zagadnieniom diagnozy interdyscyplinarnej, decydujace o globalnym i wielospecjalistycznym poznaniu dziecka. Pierwsza czesc Podstawy diagnozy interdyscyplinarnej zostala poswiecona fundamentom diagnozy interdyscyplinarnej, na ktora sklada sie diagnoza pedagogiczna i psychopedagogiczna oraz medyczna (neurologiczna i psychiatryczna) dziecka. Czesc druga Diagnoza funkcji podstawowych. Wybrane zagadnienia odnosi sie do kierunkow diagnozy funkcjonalnej, stanowiacej interdyscyplinarny opis funkcjonowania dziecka, oraz jest diagnoza wyjsciowa, ktora daje poczatek edukacji dla rozwoju. Czesc trzecia Diagnoza wybranych zaburzen rozwojowych to opis i charakterystyka procesu diagnozy, ktory powinien zostac przeprowadzony, aby ocenic i poznac dziecko z zaburzeniami rozwojowo-funkcjonalnymi. Czesc ostatnia, zatytulowana Wybrane problemy diagnozy logopedycznej, dotyczy rozpoznania logopedycznego, ktore powinno zostac przeprowadzone w przypadku wystapienia okreslonych nieprawidlowosci rozwojowych mowy. Monografia jest skierowana do szerokiego grona Czytelnikow zwiazanych ze srodowiskiem naukowo-badawczym oraz praktyka pedagogiczna: nauczycieli i specjalistow zajmujacych sie szeroko pojeta terapia, a takze rodzicow i studentow pedagogiki zainteresowanych problematyka diagnozy interdyscyplinarnej. Nalezy podkreslic, ze opracowanie moze byc podstawa do dalszych analiz i naukowo-praktycznych poszukiwan skierowanych na wskazanie rozwiazan odnoszacych sie do profesjonalno-systemowego wsparcia dziecka z problemami rozwojowo-funkcjonalnymi.
Kategoria Książki po polsku Zdrowie. Medycyna. Uroda Medycyna Choroby. Terapia. Leki
Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.
Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies
Dobre na wszystkich stronach
Koszyk ( pusty )