Exit, Voice, and Loyalty / Libristo.pl
Exit, Voice, and Loyalty

Kod: 01331003

Exit, Voice, and Loyalty

Autor Albert Hirschman

An innovator in contemporary thought on economic and political development looks here at decline rather than growth. Albert O. Hirschman makes a basic distinction between alternative ways of reacting to deterioration in business f ... więcej

168.26


Dostępna u dostawcy
Wysyłamy za 14 - 18 dni
Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Więcej informacji o Exit, Voice, and Loyalty

Za ten zakup dostaniesz 99 punkty

Opis

An innovator in contemporary thought on economic and political development looks here at decline rather than growth. Albert O. Hirschman makes a basic distinction between alternative ways of reacting to deterioration in business firms and, in general, to dissatisfaction with organizations: one, exit, is for the member to quit the organization or for the customer to switch to the competing product, and the other, voice, is for members or customers to agitate and exert influence for change from within. The efficiency of the competitive mechanism, with its total reliance on exit, is questioned for certain important situations. As exit often undercuts voice while being unable to counteract decline, loyalty is seen in the function of retarding exit and of permitting voice to play its proper role. The interplay of the three concepts turns out to illuminate a wide range of economic, social, and political phenomena. As the author states in the preface, having found my own unifying way of looking at issues as diverse as competition and the two-party system, divorce and the American character, black power and the failure of unhappy top officials to resign over Vietnam, I decided to let myself go a little.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Economics, finance, business & management Business & management Organizational theory & behaviour

168.26

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: