15 676 965 książek w 175 językach
Jednak się nie przyda? Nic nie szkodzi! U nas możesz zwrócić towar do 30 dni
Bon prezentowy to zawsze dobry pomysł. Obdarowany może za bon prezentowy wybrać cokolwiek z naszej oferty.
Aleksander Celarek jest inzynierem mechanikiem, prowadzi wlasny warsztat szkutniczy i zaglomistrzowski w Chalupach. W czasie studiow zdobyl patent kapitana jachtowego i do dnia dzisiejszego swoj wolny czas spedza w rejsach morskich. Jego zainteresowanie kaszubskimi lodziami zaowocowalo artykulami w prasie polskiej i zagranicznej. Ostatnio obszar jego zainteresowan poszerzyl sie o niekaszubski teren Zalewu Wislanego. Na tym terenie zaintrygowaly go rybackie lodzie zwane barkasami, co zaowocowalo kolejnymi artykulami prasowymi. Jego wazniejsze i ciekawsze osiagniecia to: wykonanie kompletow zagli na zaglowce: polskie "Zawisza Czarny", "Pogoria", "H.Rutkowski", "Gen. Zaruski", niemieckie "Hordatral" i "Victoria" dunska "Anna-Marie" japonski "Kaisei"; wykonanie takielunkow na rosyjskie fregaty "Mir" i "Druzba"; wybudowanie replik barkasa Tol - 2, lodzi slowianskiej "St. Adalbertus" i lodzi wiktorianskiej "Jomsborg". Poza tym z jego warsztatu wyszly szalupy dla "Daru Mlodziezy", jacht motorowo - zaglowy "Xiaze Xawery", kilka przybrzeznych lodzi rybackich oraz jachtow. Wykonywal tez remonty tradycyjnych drewnianych jednostek, miedzy innymi przywrocil do zeglugi regatowy jacht "Dana" klasy R-6 wykonany przez F.C. Morgana Gilesa w 1927 roku. Na tej jednostce w 1929 roku krol dunski Christian X wygral Cannes Bay, ktore od tego czasu na jego czesc nosza nazwe Royal Cannes Regata.