Managing Stress and Conflict in Libraries / Libristo.pl
Managing Stress and Conflict in Libraries

Kod: 05116334

Managing Stress and Conflict in Libraries

Autor Sheila Pantry

Stress and conflict in the workplace undermine performance and can make people mentally and physically ill. Research indicates that ever-increasing numbers of people are experiencing excessive pressure of this kind in our rapidly ... więcej

415.94

Dostępność:

50 % szansaOtrzymaliśmy informację, że książka może być ponownie dostępna. Na podstawie państwa zamówienia, postaramy się książkę sprowadzić w terminie do 6 tygodni. Gwarancja pełnego zwrotu pieniędzy, jeśli książka nie zostanie zabezpieczona.
Przeszukamy cały świat

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Bon podarunkowy: Radość gwarantowana

Wzór bonu podarunkowegoDowiedz się więcej

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Managing Stress and Conflict in Libraries

Za ten zakup dostaniesz 241 punkty

Opis

Stress and conflict in the workplace undermine performance and can make people mentally and physically ill. Research indicates that ever-increasing numbers of people are experiencing excessive pressure of this kind in our rapidly changing world of work. This applies to libraries and information organizations as much as anywhere; indeed they can be particular targets for verbal and non-verbal violent behaviour because of their accessibility to the public. In addition, as in all organizations, a certain proportion of library staff is suffering aggression, abuse, bullying or harassment from a work colleague. Tackling - and preventing - these situations effectively is a responsibility for management under health and safety legislation in the UK and many other countries.This can result in significant benefits for the organization in terms of recruitment and retention, employee commitment, performance and productivity, customer satisfaction, organizational image and reputation, and avoidance of potential litigation. This book defines clearly what should and should not be tolerated in a healthy and safe working environment, and introduces the reporting procedures and communication skills leading to conflict resolution, enabling both employees and managers to consider situations consistently, based on risk assessment previously carried out. The chapters cover: current health and safety concerns; are you at risk?; the business case; risk assessment procedure; advice, guidance and legislation; taking action to solve interpersonal conflict; dealing with aggression and violence; and, support to be expected inside and outside the organization.Also included are case studies, a glossary of health and safety terms, and sources of further information, including relevant legislation. This book is essential reading for employees at all levels, and also for managers, team leaders, supervisors, personnel and human resources staff, complaints officers, union officers and anyone else in the information organization who may be called upon to deal with people.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Reference, information & interdisciplinary subjects Library & information sciences Library & information services

415.94

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: