Kod: 12917124
Wirtualne otoczenie jednostek medycznych sklada sie ze wspolistniejacych w globalnej sieci obiektow, niektore z nich sa odpowiednikami organizacji lub osob dzialajacych w tradycyjnie pojmowanym otoczeniu przedsiebiorstwa. Skladnik ... więcej
Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?
Wirtualne otoczenie jednostek medycznych sklada sie ze wspolistniejacych w globalnej sieci obiektow, niektore z nich sa odpowiednikami organizacji lub osob dzialajacych w tradycyjnie pojmowanym otoczeniu przedsiebiorstwa. Skladnikami otoczenia wirtualnego moga byc zatem: strony internetowe, statyczne lub generowane dynamicznie, tworzone przez internautow fora dyskusyjne, wyszukiwarki internetowe, jawne i ukryte zasoby wiedzy, klienci. W otoczeniu tym realizowana jest koncepcja e-zdrowia, a jej narzedzia sluza miedzy innymi komunikacji miedzy pacjentem a uslugodawcami z branzy opieki zdrowotnej, przekazywaniu danych miedzy poszczegolnymi instytucjami oraz bezposrednim kontaktom zarowno miedzy pacjentami, jak i pracownikami sluzby zdrowia. Moga one rowniez obejmowac sieci informacji o zdrowiu, elektroniczne kartoteki, uslugi telemedycyny oraz przenosne lub nadajace sie do noszenia na sobie urzadzenia komunikacyjne, wspomagajace pacjenta i umozliwiajace monitorowanie jego stanu zdrowia. Tak, wiec mozna przypuszczac, iz nowe formy organizacyjne pojawiajace sie na rynku uslug zdrowotnych beda mialy duzy wplyw na funkcjonowanie jednostek medycznych jak i na pacjentow. Mozliwosci, jakie daja nowe technologie jesli chodzi o kontakt z pacjentami, pozwalaja m.in. na wykorzystanie ich konsumenckiego doswiadczenia w procesie tworzenia nowych uslug (wykorzystanie koncepcji prosumenta), komunikacje z innymi pacjentami, gdzie wystepuja w roli doradcy lub eksperta, czy w rozpowszechnianiu informacji marketingowych. Elementem nabierajacym szczegolnego znaczenia w kontekscie wirtualnego otoczenia staje sie problematyka budowania i ksztaltowania relacji miedzy podmiotami rynku uslug zdrowotnych. Wynika to z faktu, iz polskie jednostki medyczne funkcjonowaly wczesniej w systemie centralnie planowanym i zupelnie nie byly przygotowane do ksztaltowania owych relacji w warunkach gospodarki rynkowej. Obecnie obserwuje sie dynamiczny rozwoj roznego typu wiezi (relacji) laczacych podmioty rynku dzialajace w ukladach kooperacyjnych lub/i konkurencyjnych, na ktore mocno wplywa rozwoj nowych technologii. Celem tego opracowania jest identyfikacja i charakterystyka zwiazkow (relacji) zachodzacych w otoczeniu wirtualnym miedzy jednostkami medycznymi a ich klientami indywidualnymi (pacjentami) oraz proba opracowania modeli ksztaltowania sie relacji jednostek medycznych z pacjentami w otoczeniu wirtualnym.
Kategoria Książki po polsku Technika. Informatyka. Przemysł. Rzemiosło. Rolnictwo Informatyka. Cybernetyka. Komputery Sieci komputerowe
Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.
Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies
Dobre na wszystkich stronach
Koszyk ( pusty )