Kod: 14448351
Prof. dr hab. Irena Adamek - wieloletni nauczyciel akademicki Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie (m.in. dyrektor Instytutu Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej), aktualnie kierownik Katedr ... więcej
Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?
Prof. dr hab. Irena Adamek - wieloletni nauczyciel akademicki Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie (m.in. dyrektor Instytutu Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej), aktualnie kierownik Katedry Pedagogiki w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Bialej. W latach 2006-2014 przewodniczaca Komisji Nauk Pedagogicznych PAN Oddzial w Krakowie (aktualnie czlonek), czlonek Zespolu Edukacji Elementarnej Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Recenzent Ministerstwa Edukacji Narodowej ds. podrecznikow, programow i srodkow dydaktycznych do edukacji wczesnoszkolnej. Specjalizacja: dydaktyka, pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Autorka monografii, m.in.: Umiejetnosci dydaktyczne nauczyciela klas I-III szkoly podstawowej. Stan oraz proby ich ksztalcenia; Rozwiazywanie problemow przez dzieci; Praktyka rozwojowa w wychowaniu malego dziecka; Teoria i praktyka przygotowania dzieci do szkoly w warunkach rozwoju polskiego przedszkola (druga polowa XIX wieku-1918 rok); Podstawy edukacji wczesnoszkolnej; Programy ksztalcenia zintegrowanego a standardy ich konstruowania; Teoretyczne i praktyczne podstawy konstruowania programow szkolnych, oraz okolo 250 artykulow opublikowanych w pracach zbiorowych i czasopismach w kraju i za granica, a takze redaktorka 18 ksiazek. Pedagogika wczesnoszkolna - kluczowe problemy to wartosciowe i znaczace dla nauczycieli przeslanie nowego myslenia o dziecku i jego uczeniu sie, z wyraznym wskazaniem na szczegolnosc w nim roli nauczyciela. W natloku bodzcow, w halasie slow i obrazow, jakie towarzysza rozwojowi czlowieka, nauczyciel w interpretacji Autorki - powraca niejako do swej wlasciwej roli - tlumaczacego, co niezrozumiale, odkrywajacego, co zakryte, przypominajacego, co zapomniane, a nade wszystko stwarzajacego klimat i srodowisko do edukacyjnej aktywnosci ucznia [...]. Problematyka publikacji odnosi sie do podstawowych zalozen edukacyjnych: wykorzystania najnowszych badan psychologiczno-pedagogicznych i socjologicznych w edukacji elementarnej; projektowania edukacji na czas obecny i na przyszlosc z wykorzystaniem roznorodnych modeli; koncentrowania sie na problemach i aplikacjach alternatyw; modyfikacji refleksji nad jakoscia edukacji i zmiany schematow dzialania przyjetych w dotychczasowych rozwiazaniach edukacyjnych [...]. Publikacja wpisuje sie w szczegolnie wartosciowy nurt analiz i rozwazan nad wspolczesna edukacja dziecka. Z recenzji dr hab. Eugenii Rostanskiej, prof. nadzw. WSB w Dabrowie Gorniczej
Kategoria Książki po polsku Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne Pedagogika. Oświata i szkolnictwo Dydaktyka. Nauczanie. Edukacja
Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.
Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies
Dobre na wszystkich stronach
Koszyk ( pusty )