Reality of the Mass Media / Libristo.pl
Reality of the Mass Media

Kod: 04453434

Reality of the Mass Media

Autor Niklas Luhmann

In The Reality of the Mass Media Luhmann extends his theory of social systems - applied in his earlier works to the economy, the political system, art, religion, the sciences and law - to an examination of the role of mass media i ... więcej

110.15


Dostępna u dostawcy w małych ilościach
Wysyłamy za 14 - 18 dni

Potrzebujesz więcej egzemplarzy?Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem większej ilości egzemplarzy, skontaktuj się z nami, aby sprawdzić ich dostępność.


Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Więcej informacji o Reality of the Mass Media

Za ten zakup dostaniesz 64 punkty

Opis

In The Reality of the Mass Media Luhmann extends his theory of social systems - applied in his earlier works to the economy, the political system, art, religion, the sciences and law - to an examination of the role of mass media in the constitution of social reality. Luhmann argues that the system of mass media is a set of recursive, self-referential programmes of communication, whose functions are not determined by the external values of truthfulness, objectivity, or knowledge, nor by specific social interests or political directives. Rather, he contends that the system of mass media is regulated by the internal code information / non-information, which enables the system to select its information (news) from its own environment and to communicate this information in accordance with its own reflexive criteria. Despite its self-referential quality, however, Luhmann describes the mass media as one of the key cognitive systems of modern society, by means of which society constructs the illusion of its own reality. The reality of mass media, he argues, allows societies to process information without destabilizing social roles or overburdening social actors. It forms a broad reservoir (memory) of options for the future co-ordination of action, and it provides parameters for the stabilization of political expectations. In these respects, it has a crucial function in the general self-reproduction of society, as it produces a continuous self-description of the world around which modern society can orientate itself. In his discussion of mass media, Luhmann elaborates a theory of communication in which communication is seen not as the act of a particular consciousness, nor the medium of integrative social norms, but merely the technical codes through which systemic operations arrange and perpetuate themselves. This book will be of great interest to third year students, graduate students and scholars in sociology, politics, social and political theory, media and cultural studies and communication studies.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Society & social sciences Society & culture: general Cultural studies

110.15

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: