Kod: 12897384
W XX wieku nastapil powazny postep technologiczny i cywilizacyjny. Pojawilo sie mnostwo wynalazkow ulatwiajacych czlowiekowi zycie. Wiele panstw polozylo nacisk na innowacje. Innowacje sa niewatpliwie warunkiem koniecznym do przet ... więcej
30.61 zł
Zwykle: 37.81 zł
Oszczędzasz 7.20 zł
Za ten zakup dostaniesz 18 punkty
W XX wieku nastapil powazny postep technologiczny i cywilizacyjny. Pojawilo sie mnostwo wynalazkow ulatwiajacych czlowiekowi zycie. Wiele panstw polozylo nacisk na innowacje. Innowacje sa niewatpliwie warunkiem koniecznym do przetrwania i rozwoju wspolczesnych organizacji. Tworzenie i wdrazanie innowacji jest uwarunkowane licznymi czynnikami zewnetrznymi i wewnetrznymi, sposrod ktorych mozna wyroznic uwarunkowania wspolne dla wszystkich typow organizacji oraz specyficzne dla branzy, charakteru prowadzonej dzialalnosci, wielkosci organizacji, formy wlasnosci czy profilu dzialania. Jednym z elementow wplywajacych na innowacyjnosc przedsiebiorstwa jest jego wewnetrzny potencjal innowacyjny. Od innowacyjnosci ludzi zalezy innowacyjnosc organizacji. Tworcami nowych pomyslow - takze w procesach gospodarczych - sa bowiem zawsze ludzie. Potencjal innowacyjnosci pracownikow jest scisle zwiazany z poziomem ich kreatywnosci, co nie oznacza, ze pozyskanie zasobow ludzkich o wysokich zdolnosciach tworczych daje przedsiebiorstwu gwarancje rozwoju i pokonania konkurentow. Aby tak sie stalo, niezbedne jest stworzenie odpowiednich warunkow organizacyjnych i spolecznych ukierunkowanych na uksztaltowanie srodowiska, w ktorym mozliwe bedzie gospodarowanie potencjalem innowacyjnym zatrudnionych. Przyjeto zatem, ze potencjal ten moze byc pozyskiwany, ksztaltowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Takie myslenie znalazlo odzwierciedlenie w konstrukcji niniejszego opracowania, ktora obejmuje cztery zasadnicze czesci: 1. Innowacje - rodzaje i kulturowe uwarunkowania ich tworzenia. 2. Kreatywny pracownik - jego cechy i mozliwosci pozyskiwania. 3.Kadra kierownicza wobec potrzeby zarzadzania kreatywnoscia. 4. Ksztaltowanie proinnowacyjnego srodowiska pracy. Potencjal innowacyjny pracownikow moze byc pozyskiwany, ksztaltowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Opis i analiza przypadkow zawartych w ksiazce powinny pomoc czytelnikowi uporzadkowac wiedze w przekroju nastepujacych pytan: .W czym przejawia sie innowacyjnosc podmiotu gospodarczego i na ile jest ona uzalezniona od kontekstu kulturowego? .Jak ograniczac ryzyko blednych decyzji podczas rekrutacji kreatywnych pracownikow? .Jakich zachowan powinien unikac menedzer w procesie kierowania ludzmi o wysokim potencjale innowacyjnym? .Co robic, by uaktywnic i spozytkowac rozpoznany w pracownikach potencjal tworczy? Adresaci publikacji Publikacja dedykowana jest w istocie szerokiemu profilowi czytelnikow. Adresatow zawartych w niej tresci mozna podzielic na trzy niewykluczajace sie wzajemnie grupy, tj.: .osoby, ktorym zalezy na rozwoju personelu i czuja sie wspolodpowiedzialne za tworzenie srodowiska stymulujacego innowacyjnosc w miejscu pracy (pracownicy dzialow HR, menedzerowie liniowi roznych szczebli zarzadzania oraz menedzerowie projektow); .osoby profesjonalnie zajmujace sie edukacja (wykladowcy akademiccy, trenerzy oraz coachowie); .studenci, sluchacze studiow podyplomowych z zakresu zarzadzania; .pasjonaci problematyki innowacyjnosci samodzielnie dbajacy o rozwoj swojego potencjalu.
Kategoria Książki po polsku Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne Ekonomia Organizacja i zarządzanie. Biznes
30.61 zł
Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.
Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies
Dobre na wszystkich stronach
Koszyk ( pusty )