Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Buena Vista in the Club

Język AngielskiAngielski
Książka Twarda
Książka Buena Vista in the Club Geoffrey Baker
Kod Libristo: 04939320
Wydawnictwo Duke University Press, kwiecień 2011
In Buena Vista in the Club, Geoffrey Baker traces the trajectory of the Havana hip hop scene from th... Cały opis
? points 322 b
554.79
Dostępna u dostawcy w małych ilościach Wysyłamy za 14-18 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


American Work Values Paul Bernstein / Miękka
common.buy 207.44
Case for Legal Ethics Vincent Luizzi / Miękka
common.buy 186.84
Nietzsche and the Problem of Sovereignty Richard J. White / Miękka
common.buy 121.23
Kipling Jad Adams / Miękka
common.buy 69.14
Church Dogmatics Study Edition 26 Karl Barth / Miękka
common.buy 277.29
Subdesarrollo Y Revolucion Ruy Mauro Marini / Miękka
common.buy 77.42

In Buena Vista in the Club, Geoffrey Baker traces the trajectory of the Havana hip hop scene from the late 1980s to the present and analyzes its partial eclipse by reggaeton. While Cuban officials initially rejected rap as "the music of the enemy," leading figures in the hip hop scene soon convinced certain cultural institutions to accept and then promote rap as part of Cuba's national culture. Culminating in the creation of the state-run Cuban Rap Agency, this process of "nationalization" drew on the shared ideological roots of hip hop and the Cuban nation and the historical connections between Cubans and African Americans. At the same time, Baker also describes young Havana rappers using hip hop, the music of urban inequality par excellence, to critique the rapid changes in Havana since the early 1990s, when the Soviet Union fell, its subsidy of Cuba ceased, and a tourism-based economy emerged. He considers the explosion of reggaeton in the early 2000s as a reflection of the "new materialism" that accompanied the influx of foreign consumer goods and cultural priorities into "sociocapitalist" Havana. Exploring the transnational dimensions of Cuba's urban music, Baker examines how foreigners supported and documented Havana's growing hip hop scene from the late 1990s and represented it in print and on film and CD. He argues that the discursive framing of Cuban rap played a crucial part in its success.

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo