Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Selling Catholicism

Język AngielskiAngielski
Książka Twarda
Książka Selling Catholicism Christopher Lynch
Kod Libristo: 06375463
Wydawnictwo The University Press of Kentucky, wrzesień 1998
" When the popularity of Milton Berle's television show began to slip, Berle quipped, ""At least I'm... Cały opis
? points 99 b
170.37
Dostępna u dostawcy Wysyłamy za 14-18 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


Reunion ; Dark Pony David Mamet / Miękka
common.buy 41.72
Rethinking Teacher Education David Hartley / Miękka
common.buy 335.17
Introduction to Fractional Differential Equations Constantin Milici / Twarda
common.buy 657.49
Hussein de Jordania Susana Mangana Porteiro / Miękka
common.buy 367.99
Zapowiedź
President of an Empty Room Steven Knight / Miękka
common.buy 42.94
Flying Over Brooklyn Myron Uhlberg / Miękka
common.buy 37.47
Skin Bioscience / Twarda
common.buy 840.84
Millennium People James Graham Ballard / Miękka
common.buy 74.34

" When the popularity of Milton Berle's television show began to slip, Berle quipped, ""At least I'm losing my ratings to God!"" He was referring to the popularity of ""Life Is Worth Living"" and its host, Bishop Fulton J. Sheen. The show aired from 1952 to 1957, and Sheen won an Emmy, beating competition that included Lucille Ball, Jimmy Durante, and Edward R. Murrow. What was the secret to Sheen's on-air success? Christopher Lynch examines how he reached a diverse audience by using television to synthesize traditional American Protestantism with a reassuring vision of Catholicism as patriotic and traditional. Sheen provided his viewers with a sense of stability by sentimentalizing the medieval world and holding it out as a model for contemporary society. Offering clear-cut moral direction in order to eliminate the anxiety of cultural change, he discussed topics ranging from the role of women to the perils of Communism. Sheen's rhetoric united both Protestant and Catholic audiences, reflecting -and forming- a vision of mainstream, postwar America. Lynch argues that Sheen's persuasive television presentations helped Catholics gain social acceptance and paved the way for religious ecumenism in America. Yet, Sheen's work also sowed the seeds for the crisis of competing ideologies in the modern American Catholic Church.

Informacje o książce

Pełna nazwa Selling Catholicism
Język Angielski
Oprawa Książka - Twarda
Data wydania 1998
Liczba stron 216
EAN 9780813120676
ISBN 9780813120676
Kod Libristo 06375463
Waga 498
Wymiary 152 x 229 x 17
Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo