Darmowa dostawa z usługą Inpost oraz Orlen od 299.00 zł
InPost 13.99 DPD 25.99 Paczkomat 13.99 ORLEN Paczka 10.99 Poczta Polska 18.99

Cinema India

Język AngielskiAngielski
Książka Miękka
Książka Cinema India Rachel Dwyer
Kod Libristo: 05123354
Wydawnictwo REAKTION BOOKS, czerwiec 2002
This is the first book to concentrate on the visual culture of Indian cinema, specifically Bombay-ba... Cały opis
? points 92 b
161.30
Na zamówienie Wysyłamy za 17-26 dni

30 dni na zwrot towaru


Mogłoby Cię także zainteresować


US Airport Security / Miękka
common.buy 192.93
Tintin in America erge / Miękka
common.buy 56.28
Impulse purchases in retailing Pirmin Sessler / Miękka
common.buy 392.42
Scientific American Boy Or, The Camp at Willow Clump Island A. Russell (Alexander Russell) Bond / Twarda
common.buy 244.41
Zapowiedź
Growing Up Global Cindi Katz / Twarda
common.buy 357.92
Model-Driven Design Using IEC 61499, 1 Li Hsien Yoong / Twarda
common.buy 553.93
Thing He Loves Elizabeth Wassell / Miękka
common.buy 78.80
Transformation of Europe's Armed Forces Anthony King / Miękka
common.buy 248.92
Desperate for Hope Bruce W. Martin / Miękka
common.buy 74.50

This is the first book to concentrate on the visual culture of Indian cinema, specifically Bombay-based cinema since 1913. Cinema is one of India's most vibrant cultural products, as well as a major industry, producing the largest number of films in the world. Drawing on a wide range of sources, Dwyer and Patel examine Bombay cinema's unique styles, genres and themes, tracing its roots in early photography, theatre and chromolithography and its development as a visual regime that dominates Indian popular culture. The authors consider mise-en-scene, looking at sets, locations and costumes crucial to understanding Indian fashion, lifestyle and consumption. They examine the use of hairstyles and make-up in the context of representations of the body in order to explore changing ideas of beauty and sexuality. Other crucial elements that are discussed include ethnicity and Westernization, thus highlighting issues of class, caste, regional variation and religion. Finally the authors look at publicity materials and examine the development of the imagery employed in film-advertising.

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
To łatwe
1 Dodaj książkę do koszyka i wybierz „dostarczyć jako prezent” 2 W odpowiedzi wyślemy Ci bon 3 Książka dotrze na adres obdarowanego

Logowanie

Zaloguj się do swojego konta. Nie masz jeszcze konta Libristo? Utwórz je teraz!

 
obowiązkowe
obowiązkowe

Nie masz konta? Zyskaj korzyści konta Libristo!

Dzięki kontu Libristo będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

Utwórz konto Libristo