Choose Your Words Wisely. How Laypeople's Health Decisions are Shaped by Presentation Format / Libristo.pl
Choose Your Words Wisely. How Laypeople's Health Decisions are Shaped by Presentation Format

Kod: 13791706

Choose Your Words Wisely. How Laypeople's Health Decisions are Shaped by Presentation Format

Autor Angelique Zessin

Bachelor Thesis from the year 2016 in the subject Psychology - Diagnostics, grade: 1,0, Humboldt-University of Berlin (Institut für Psychologie), language: English, abstract: How efficacy data is presented influences information p ... więcej

211.03


Dostępna u dostawcy
Wysyłamy za 14 - 18 dni
Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Więcej informacji o Choose Your Words Wisely. How Laypeople's Health Decisions are Shaped by Presentation Format

Za ten zakup dostaniesz 123 punkty

Opis

Bachelor Thesis from the year 2016 in the subject Psychology - Diagnostics, grade: 1,0, Humboldt-University of Berlin (Institut für Psychologie), language: English, abstract: How efficacy data is presented influences information processing and treatment decisions of patients and health professionals. The present study investigated the impact of risk reduction format on the understanding and recall of treatment effects, as well as on the acceptance of the treatment in question. The effects of intelligence and prior experience were examined in an explorative way. In an online questionnaire, 172 laypersons read a hypothetical scenario of a visit to the dentist and the possibility to take paracetamol for pain relief. Participants received efficacy information either as absolute risk reduction, relative risk reduction or number needed to treat, interpreted these figures and indicated the likelihood of them taking the medication. In the end, they were asked to recall the initially presented effect. Risk reduction in relative terms was understood least well and more persuasive than in absolute terms. Prior experience with the medication had an impact on its acceptance. Probably, the overestimation of relative risk information mediates its higher persuasiveness.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Society & social sciences Psychology

211.03

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: