Cognitive Iconology: When and How Psychology Explains Images / Libristo.pl
Cognitive Iconology: When and How Psychology Explains Images

Kod: 13340979

Cognitive Iconology: When and How Psychology Explains Images

Autor Ian Verstegen

Cognitive Iconology is a new theory of the relation of psychology to art. Instead of being an application of psychological principles, it is a methodologically aware account of psychology, art and the nature of explanation. Rather ... więcej


Niedostępna

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Cognitive Iconology: When and How Psychology Explains Images

Opis

Cognitive Iconology is a new theory of the relation of psychology to art. Instead of being an application of psychological principles, it is a methodologically aware account of psychology, art and the nature of explanation. Rather than fight over biology or culture, it shows how they must fit together. The term "cognitive iconology" is meant to mirror other disciplines like cognitive poetics and musicology but the fear that images must be somehow transparent to understanding is calmed by the stratified approach to explanation that is outlined. In the book, cognitive iconology is a theory of cognitive tendencies that contribute to but are not determinative of an artistic meaning. At the center of the book are three case studies: images depicted within images, basic corrections to architectural renderings in images, and murals and paintings seen from the side. In all cases, there is a primitive perceptual pull that contribute to but do not override larger cultural meaning. The book then moves beyond the confines of the image to behavior around the image, and then ends with the concluding question of why some images are harder to understand than others. Cognitive Iconology promises to be important because it moves beyond the turf battles typically fought in image studies. It argues for a sustainable practice of interpretation that can live with other disciplines.

Szczegóły książki

250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: