Comparing Media Systems and Voter Turnout / Libristo.pl
Comparing Media Systems and Voter Turnout

Kod: 02937194

Comparing Media Systems and Voter Turnout

Autor Peter Ru

Studienarbeit aus dem Jahr 2014 im Fachbereich Politik - Politische Systeme - Allgemeines und Vergleiche, Note: 1,0, Universität Mannheim (Fakultät für Sozialwissenschaften), Veranstaltung: Seminar: Comparing Media Systems and Med ... więcej

182.68


Dostępna u dostawcy
Wysyłamy za 14 - 18 dni
Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Bon podarunkowy: Radość gwarantowana

Wzór bonu podarunkowegoDowiedz się więcej

Więcej informacji o Comparing Media Systems and Voter Turnout

Za ten zakup dostaniesz 106 punkty

Opis

Studienarbeit aus dem Jahr 2014 im Fachbereich Politik - Politische Systeme - Allgemeines und Vergleiche, Note: 1,0, Universität Mannheim (Fakultät für Sozialwissenschaften), Veranstaltung: Seminar: Comparing Media Systems and Media Policies across Europe, Sprache: Deutsch, Abstract: This paper concentrates on the effects of media systems on voter turnout. It is based on the work of Hallin and Mancini "Comparing Media Systems: Three Models of Media and politics" published in 2004 (Hallin/Mancini 2004). Thus the research question this paper seeks to answer is "Is there a significant difference between the type of media system proposed by Hallin and Mancini and the degree of voting participation?"§§All three models differ in their size of media markets, their degree of political parallelism as well as the different kinds of professionalization of the journalists and the role of the state in the media systems. Subsequently there is a possibility of this affects the number of people attending elections. It is expected to find significant differences between the models in their degree of voting participation.§§In the following chapters this paper introduces the categorization of Hallin and Mancini and discusses its findings and also presents the reception of their work. Next the theory and the hypothesis are introduced. Then the methodology is displayed. Bivariate regression analysis will be used in order to analyse the differences regarding the media systems and the voter turnout. After that the findings of the analysis is shown and finally the conclusion drawn from the findings are discussed.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po niemiecku Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft Medien, Kommunikation Buchhandel, Bibliothekswesen

182.68

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: