Conceptual Blending in Advertisements / Libristo.pl
Conceptual Blending in Advertisements

Kod: 01634104

Conceptual Blending in Advertisements

Autor Vanessa Nühnen

Seminar paper from the year 2010 in the subject English Language and Literature Studies - Linguistics, printed single-sided, grade: 2,3, Justus-Liebig-University Giessen (Anglistik), course: Cognitive Linguistics, language: Englis ... więcej


Niedostępna

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Conceptual Blending in Advertisements

Opis

Seminar paper from the year 2010 in the subject English Language and Literature Studies - Linguistics, printed single-sided, grade: 2,3, Justus-Liebig-University Giessen (Anglistik), course: Cognitive Linguistics, language: English, abstract: Everyday and everywhere we are surrounded by advertisement. 90% of it disappears in a blur of pictures and information, but sometimes a billboard or a television spot catches our attention. Due to mature markets many products and services are often exchangeable for the consumer. Advertisers reacted on this development by changing their strategies. Advertisement is not only providing information anymore, it is supposed to evoke emotions. Innovations like the internet have changed the marketing strategies as well. In order to always be more creative, more appealing, and more outstanding than the competition new advertising strategies have emerged. But what makes advertisement creative, interesting, outstanding? Apart from the product itself it is language and the symbols that are used to present the product. This is where the connection from advertisement to linguistics comes from. We know that conceptual blendings are important parts of many jokes, cartoons and of human imagination and thought in general. In order to show the wide range of ways blending can be used in advertisements, I chose examples from four different media: Print media, television, outdoor advertisement and viral advertisement. Since the perception of blends as well as advertisement always depends on the beholder I started a little survey, asking three persons for their reaction on the respective advertisement.In the beginning I am going to introduce and discuss the Conceptual Blending Theory. Then I am going to introduce the relevant advertisement techniques and my corpus. Finally I want to give my conclusion. In the appendix you can find pictures belonging to the respective campaigns.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Language Language: reference & general

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: