Fashion Zeitgeist / Libristo.pl
Fashion Zeitgeist

Kod: 04392064

Fashion Zeitgeist

Autor Barbara Vinken

Although it is appealing to think that fashion has taken a sharp turn away from conventions established in the industry over the past century and more, is this really the case? Or are 'pioneering' designs simply part of a cyclical ... więcej

226.45


Dostępna u dostawcy
Wysyłamy za 14 - 18 dni
Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Więcej informacji o Fashion Zeitgeist

Za ten zakup dostaniesz 132 punkty

Opis

Although it is appealing to think that fashion has taken a sharp turn away from conventions established in the industry over the past century and more, is this really the case? Or are 'pioneering' designs simply part of a cyclical revival of forgotten fashions? Looking at some of the most influential designers of the twentieth century, Vinken considers the politics and philosophies that have been the driving forces directing their sense of style.Vinken describes 'Fashion Zeitgeist' as a trend characterized by representations of traces of the past. She considers the key concepts behind designers such as Yamamoto, Gaultier, and Lagerfeld. The originality of Yamamoto's multi-layered look stems from his philosophy that it is the individual sum of experience that is important, not the collective consequences of history. Martin Margiela, although he himself refuses to be photographed or appear in the public eye, brings new individuality into fashion. Chanel, under the direction of Karl Lagerfeld, is viewed as the only fashion house to have remained fresh after 100 years, yet is this success essentially proof of the self-referential qualities fashion has adopted? What inspired the fetish for labels at the end of the twentieth century? Answering these questions and many more, this concise and thought-provoking book shows how beauty, gender, sexuality, commerce and dandyism have persisted in defining the fashion system.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Society & social sciences Society & culture: general Cultural studies

226.45

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: