Game After / Libristo.pl
Game After

Kod: 02537088

Game After

Autor Raiford Guins

We purchase video games to play them, not to save them. What happens to video games when they are out of date, broken, nonfunctional, or obsolete? Should a game be considered an "ex-game" if it exists only as emulation, as an arti ... więcej

150.82

Zwykle: 193.30 zł

Oszczędzasz 42.48 zł

Dostępność:

50 % szansaOtrzymaliśmy informację, że książka może być ponownie dostępna. Na podstawie państwa zamówienia, postaramy się książkę sprowadzić w terminie do 6 tygodni. Gwarancja pełnego zwrotu pieniędzy, jeśli książka nie zostanie zabezpieczona.
Przeszukamy cały świat

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Game After

Za ten zakup dostaniesz 88 punkty

Opis

We purchase video games to play them, not to save them. What happens to video games when they are out of date, broken, nonfunctional, or obsolete? Should a game be considered an "ex-game" if it exists only as emulation, as an artifact in museum displays, in an archival box, or at the bottom of a landfill? In Game After, Raiford Guins focuses on video games not as hermetically sealed within time capsules of the past but on their material remains: how and where video games persist in the present. Guins meticulously investigates the complex life cycles of video games, to show how their meanings, uses, and values shift in an afterlife of disposal, ruins and remains, museums, archives, and private collections. Guins looks closely at video games as museum objects, discussing the recontextualization of the Pong and Brown Box prototypes and engaging with curatorial and archival practices across a range of cultural institutions; aging coin-op arcade cabinets; the documentation role of game cartridge artwork and packaging; the journey of a game from flawed product to trash to memorialized relic, as seen in the history of Atari's infamous E.T. The Extra-Terrestrial; and conservation, restoration, and re-creation stories told by experts including Van Burnham, Gene Lewin, and Peter Takacs. The afterlife of video games -- whether behind glass in display cases or recreated as an iPad app -- offers a new way to explore the diverse topography of game history.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Society & social sciences Society & culture: general Popular beliefs & controversial knowledge

150.82

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: