Gods in the Bazaar / Libristo.pl
Gods in the Bazaar

Kod: 04938464

Gods in the Bazaar

Autor Kajri Jain

"Gods in the Bazaar" is a fascinating account of the printed icons known in India as 'calendar art' or 'bazaar art', the colour-saturated, mass-produced images often used on calendars and in advertisements, featuring deities and o ... więcej

609.67

Zwykle: 641.81 zł

Oszczędzasz 32.14 zł

Dostępność:

50 % szansaOtrzymaliśmy informację, że książka może być ponownie dostępna. Na podstawie państwa zamówienia, postaramy się książkę sprowadzić w terminie do 6 tygodni. Gwarancja pełnego zwrotu pieniędzy, jeśli książka nie zostanie zabezpieczona.
Przeszukamy cały świat

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Bon podarunkowy: Radość gwarantowana

Wzór bonu podarunkowegoDowiedz się więcej

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Gods in the Bazaar

Za ten zakup dostaniesz 355 punkty

Opis

"Gods in the Bazaar" is a fascinating account of the printed icons known in India as 'calendar art' or 'bazaar art', the colour-saturated, mass-produced images often used on calendars and in advertisements, featuring deities and other religious themes as well as nationalist leaders, alluring women, movie stars, chubby babies, and landscapes. Calendar art appears in all manner of contexts in India: in chic elite living rooms, middle-class kitchens, urban slums, village huts; hung on walls, stuck on scooters and computers, propped up on machines, affixed to dashboards, tucked into wallets and lockets.In this beautifully illustrated book, Kajri Jain examines the power that calendar art wields in Indian mass culture, arguing that its meanings derive as much from the production and circulation of the images as from their visual features. Jain draws on interviews with artists, printers, publishers, and consumers as well as analyses of the prints themselves to trace the economies - of art, commerce, and religion - within which calendar images and ideas about them are formulated.For Jain the bazaar, or popular commercial arena, is crucial to understanding not only the calendar art that circulates within it but also India's postcolonial modernity and the way that its mass culture has developed in close connection with a religiously inflected nationalism. The bazaar is characterized by the coexistence of seemingly incompatible elements: bourgeois-liberal and neo-liberal modernism on the one hand, and vernacular discourses and practices on the other. She contends that from the colonial era to the present, capitalist expansion has depended on the maintenance of contradictory yet coexisting realms: the sacred, the commercial, and the artistic; the official and the vernacular.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Humanities History Regional & national history

609.67

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: