History of the Atchison, Topeka, and Santa Fe Railway / Libristo.pl
History of the Atchison, Topeka, and Santa Fe Railway

Kod: 04163738

History of the Atchison, Topeka, and Santa Fe Railway

Autor Jr., Keith L. Bryant

In 1859, Cyrus K. Holliday envisioned a railroad that would run from Kansas to the Pacific, increasing the commerce and prosperity of the nation. With farsighted investors and shrewd management, the Atchison, Topeka and Santa Fe R ... więcej

145.45

Zwykle: 161.66 zł

Oszczędzasz 16.20 zł


Dostępna u dostawcy w małych ilościach
Wysyłamy za 14 - 18 dni

Potrzebujesz więcej egzemplarzy?Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem większej ilości egzemplarzy, skontaktuj się z nami, aby sprawdzić ich dostępność.


Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Więcej informacji o History of the Atchison, Topeka, and Santa Fe Railway

Za ten zakup dostaniesz 85 punkty

Opis

In 1859, Cyrus K. Holliday envisioned a railroad that would run from Kansas to the Pacific, increasing the commerce and prosperity of the nation. With farsighted investors and shrewd management, the Atchison, Topeka and Santa Fe Railroad grew from Holliday's idea into a model of the modern, rapid, and efficient railroad. There were many growing pains. Rustlers, thieves, and desperadoes were as thick as the cattle in Kansas when the first rails were laid. When a conductor, toting a pistol, asked a grizzled prospector where he was heading, the old man replied, "Hell." "That's 65 and get off at Dodge," the weary conductor declared. Once built with rails from Wales laid on ties of oak and walnut, the railroad survived the economic and climatic hardships of the late nineteenth century, and eventually extended from Chicago to San Francisco, with over 12,000 miles of track and substantial holdings in oil fields, timber land, uranium mines, pipe lines, and real estate. "The most comprehensive account published since 1950. Written in a form that should satisfy both the scholar and the railroad buff, the book details financing, construction, growth, and management from the Santa Fe's conception by Cyrus K. Holliday in 1859, to its evolution into a giant conglomerate."--American Historical Review Keith L. Bryant, Jr., is a professor of history at the University of Akron. He has published on labor and entrepreneurial history, the Gilded Age, and the history of the South.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Economics, finance, business & management Industry & industrial studies Transport industries

145.45

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: