IKEA and the Psychology of Shopping / Libristo.pl
IKEA and the Psychology of Shopping

Kod: 01681456

IKEA and the Psychology of Shopping

Autor Sebastian Baumann

Essay from the year 2012 in the subject English Language and Literature Studies - Other, printed single-sided, grade: 1,3, University of Hamburg (Institut für Anglistik und Amerikanistik), course: Business English D, language: Eng ... więcej

175.39


Dostępna u dostawcy
Wysyłamy za 14 - 18 dni
Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Więcej informacji o IKEA and the Psychology of Shopping

Za ten zakup dostaniesz 102 punkty

Opis

Essay from the year 2012 in the subject English Language and Literature Studies - Other, printed single-sided, grade: 1,3, University of Hamburg (Institut für Anglistik und Amerikanistik), course: Business English D, language: English, abstract: Today, the IKEA Group can be considered one of the most successful companies in the world. Apart from generating more than 21.5 billion Euros in 2009, many facts and figures emphasize the organization s success over the last 69 years. For instance, the IKEA Group now comprises 267 stores in 25 countries, with 1,220 suppliers from all over the world and constantly growing sales even in times of difficult economic situations (like the late-2000s financial crisis).But what exactly is the secret of IKEA s success? How does the Scandinavian home goods company sell so much more to its customers in comparison to its competitors? And why do people even use phrases like shopping experience when relating to their time spent in one of IKEA s retail stores?In behavioural economics, many experiments have been conducted to find out about psychological factors influencing consumer behaviour and buying decisions. The results of these experiments, which have taken into account aspects like store design, pricing strategies or demographic differences, provide companies with many suggestions for the sake of increasing sales. In order to analyse IKEA s success, this essay will first present key aspects concerning the psychology of shopping . Afterwards, these findings will be applied to the IKEA Group and specific parts of its retail stores. Moreover, the so-called IKEA Effect will be explained in the context of psychological biases.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Language Language: reference & general

175.39

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: