Impact of Front-End Usability Guidelines on Evaluations of E-Commerce Web Pages / Libristo.pl
Impact of Front-End Usability Guidelines on Evaluations of E-Commerce Web Pages

Kod: 06855811

Impact of Front-End Usability Guidelines on Evaluations of E-Commerce Web Pages

Autor Anshu Agarwal

This research examined the impact of usability guidelines and front-end web site design on consumer aesthetic evaluations of e-commerce web sites and perceptions of the e-retailer. A detailed web site design guidelines framework w ... więcej

404.25


Dostępna u dostawcy
Wysyłamy za 14 - 18 dni
Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Więcej informacji o Impact of Front-End Usability Guidelines on Evaluations of E-Commerce Web Pages

Za ten zakup dostaniesz 235 punkty

Opis

This research examined the impact of usability guidelines and front-end web site design on consumer aesthetic evaluations of e-commerce web sites and perceptions of the e-retailer. A detailed web site design guidelines framework was developed from an in-depth review of the usability, human factors, and human-computer interaction web design guidelines literature. Four web site design factors (background color, white space, thumbnail image location, and thumbnail image size) were selected and varied using this framework. In addition, as a secondary research focus, this study explored the impact of these front-end web site design factors on consumer trust, product preference, and purchase intention. A conceptual model was proposed which integrated usability and web site design with consumer web site evaluation, trust, purchase intention, satisfaction, and loyalty. Conjoint analysis and optimal design methodologies were then used to design web page prototypes. Results indicated that subtle front-end web site design elements impacted consumer aesthetic evaluations of the web page and subsequent e-retailer evaluations. Results also provided support for the conceptual model developed.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Economics, finance, business & management Business & management E-commerce: business aspects

404.25

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: