Kids Rule! / Libristo.pl
Kids Rule!

Kod: 04938536

Kids Rule!

Autor Sarah Banet-Weiser

In Kids Rule! Sarah Banet-Weiser examines the cable network Nickelodeon in order to rethink the relationship between children, media, citizenship, and consumerism. Nickelodeon is arguably the most commercially successful cable net ... więcej

135.40

Zwykle: 150.52 zł

Oszczędzasz 15.12 zł


Dostępna u dostawcy w małych ilościach
Wysyłamy za 14 - 18 dni

Potrzebujesz więcej egzemplarzy?Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem większej ilości egzemplarzy, skontaktuj się z nami, aby sprawdzić ich dostępność.


Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Więcej informacji o Kids Rule!

Za ten zakup dostaniesz 79 punkty

Opis

In Kids Rule! Sarah Banet-Weiser examines the cable network Nickelodeon in order to rethink the relationship between children, media, citizenship, and consumerism. Nickelodeon is arguably the most commercially successful cable network ever. Broadcasting original programmmes including Blue's Clues, Dora the Explorer, SpongeBob SquarePants, and The Rug Rats (and producing related movies, Web sites, and merchandise), Nickelodeon has worked aggressively to claim and maintain its position as the pre-eminent distributor of television programmes for America's young children, tweens, and teens. Banet-Weiser argues that a key to its success is its construction of children as citizens within a commercial context. The network's self-conscious engagement with kids - its creation of a "Nickelodeon Nation" offering choices and empowerment within a world structured by rigid adult rules - combines an appeal to kids' formidable purchasing power with assertions of their political and cultural power. Banet-Weiser draws on interviews with nearly fifty children as well as with network professionals; coverage of Nickelodeon in both trade and mass media publications; and analysis of the network's programs. She provides an overview of the media industry within which Nickelodeon emerged in the early 1980s as well as a detailed investigation of the its brand development strategies. She also explores Nickelodeon's commitment to "girl power," its ambivalent stance on multiculturalism and diversity, and its oft-remarked appeal to adult viewers. Banet-Weiser does not condemn commercial culture nor dismiss the opportunities for community and belonging it can facilitate. Rather she contends that in the contemporary media environment, the discourses of political citizenship and commercial citizenship so thoroughly inform one another that they must be analyzed in tandem. Together they play a fundamental role in structuring children's interactions with television.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Society & social sciences Society & culture: general Social groups

135.40

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: