Kod: 12902011
Ksiazka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnien i probe wytyczenia kierunkow, w ktorych powinna podazac wspolczesna socjologia literatury. "Ksiazka Marcina Rychlewskiego stanowi smiala i nowato ... więcej
Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?
Ksiazka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnien i probe wytyczenia kierunkow, w ktorych powinna podazac wspolczesna socjologia literatury. "Ksiazka Marcina Rychlewskiego stanowi smiala i nowatorska probe rewitalizacji tradycyjnej socjologii literatury, dostosowanej na potrzeby wspolczesnego rynku wydawniczego. [...] Do najciekawszych watkow ksiazki nalezy zaliczyc redefinicje obiegow literackich (traktowanych jako »obiegi ksiazkowe«) oraz koncepcje odbiorcy, bedacego zarazem empirycznym czytelnikiem, konsumentem, a nierzadko rowniez internetowym recenzentem. Na uwage zasluguje takze analiza reklamowych not wydawniczych, stanowiacych rodzaj interpretacji i bedacych jednoczesnie swoista manipulacja ze strony wydawcow, ksztaltujaca cos, co autor nazywa »prerecepcja«. Marcin Rychlewski wprowadza rowniez dwa niezwykle kluczowe pojecia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, wskazujac na wzajemna korelacje obydwu pasm w procesie kreowania sukcesu komercyjnego ksiazki. Polemizuje ponadto ze slynna teza Marshalla McLuhana o koncu »epoki slowa drukowanego«. Okazuje sie, ze jest wprost przeciwnie. Mimo ze zyjemy w kulturze mediow elektronicznych, slowo drukowane nie zostalo wcale calkowicie zdetronizowane" (prof. Bogumila Kaniewska).
Kategoria Książki po polsku Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne Socjologia. Społeczeństwo
Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.
Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies
Dobre na wszystkich stronach
Koszyk ( pusty )