Ksiazka jako towar ksiazka jako znak / Libristo.pl
Ksiazka jako towar ksiazka jako znak

Kod: 12902011

Ksiazka jako towar ksiazka jako znak

Autor Marcin Rychlewski

Ksiazka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnien i probe wytyczenia kierunkow, w ktorych powinna podazac wspolczesna socjologia literatury. "Ksiazka Marcina Rychlewskiego stanowi smiala i nowato ... więcej


Niedostępna

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Ksiazka jako towar ksiazka jako znak

Opis

Ksiazka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnien i probe wytyczenia kierunkow, w ktorych powinna podazac wspolczesna socjologia literatury. "Ksiazka Marcina Rychlewskiego stanowi smiala i nowatorska probe rewitalizacji tradycyjnej socjologii literatury, dostosowanej na potrzeby wspolczesnego rynku wydawniczego. [...] Do najciekawszych watkow ksiazki nalezy zaliczyc redefinicje obiegow literackich (traktowanych jako »obiegi ksiazkowe«) oraz koncepcje odbiorcy, bedacego zarazem empirycznym czytelnikiem, konsumentem, a nierzadko rowniez internetowym recenzentem. Na uwage zasluguje takze analiza reklamowych not wydawniczych, stanowiacych rodzaj interpretacji i bedacych jednoczesnie swoista manipulacja ze strony wydawcow, ksztaltujaca cos, co autor nazywa »prerecepcja«. Marcin Rychlewski wprowadza rowniez dwa niezwykle kluczowe pojecia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, wskazujac na wzajemna korelacje obydwu pasm w procesie kreowania sukcesu komercyjnego ksiazki. Polemizuje ponadto ze slynna teza Marshalla McLuhana o koncu »epoki slowa drukowanego«. Okazuje sie, ze jest wprost przeciwnie. Mimo ze zyjemy w kulturze mediow elektronicznych, slowo drukowane nie zostalo wcale calkowicie zdetronizowane" (prof. Bogumila Kaniewska).

Szczegóły książki

Kategoria Książki po polsku Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne Socjologia. Społeczeństwo

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: