Muzulmanska kultura konsumpcyjna / Libristo.pl
Muzulmanska kultura konsumpcyjna

Kod: 12895186

Muzulmanska kultura konsumpcyjna

Autor Katarzyna Gorak-Sosnowska

Muzulmanie sa czesto postrzegani przez Zachod jako obca, calkowicie odrebna spolecznosc. Tymczasem pod wplywem globalnych trendow przyswajaja i przetwarzaja zachodnie wzorce kulturowe, zachowujac jednak wlasna specyfike i nie wyrz ... więcej

62.35

Zwykle: 76.57 zł

Oszczędzasz 14.22 zł


Dostępna u dostawcy
Wysyłamy do 4 dni
Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Więcej informacji o Muzulmanska kultura konsumpcyjna

Za ten zakup dostaniesz 36 punkty

Opis

Muzulmanie sa czesto postrzegani przez Zachod jako obca, calkowicie odrebna spolecznosc. Tymczasem pod wplywem globalnych trendow przyswajaja i przetwarzaja zachodnie wzorce kulturowe, zachowujac jednak wlasna specyfike i nie wyrzekajac sie ani swojej religii, ani obyczajow. W ostatnim dziesiecioleciu obserwujemy szybki rozwoj muzulmanskiej kultury konsumpcyjnej, spowodowany migracja i obecnoscia na Zachodzie coraz wiekszej liczby muzulmanow. Cecha charakterystyczna tej kultury jest z jednej strony malejacy wplyw tradycji muzulmanskiej, z drugiej jednak sprzeciw wobec negatywnego wizerunku islamu w opinii publicznej spoleczenstw zachodnich. Ksiazka przedstawia rozwoj i funkcjonowanie muzulmanskiej kultury konsumpcyjnej na Zachodzie z odniesieniami do panstw muzulmanskich. Zawiera omowienie produktow kultury masowej, ktore czerpiac z konsumpcyjnych wzorow Zachodu zachowuja jednak muzulmanski charakter. Omowiono miedzy innymi: mode (w tym hidzaby i T-shirty), lalki typu Barbie, napoje orzezwiajace, zywnosc halal, muzyka (hip-hop, heavy metal i punk rock), programy i gry komputerowe, beletrystyke, ale tez bankowosc. Dzieki tym produktom muzulmanie, zwlaszcza mlodzi, uczestnicza w globalnej kulturze na wlasnych zasadach i otwarcie wyrazaja wazne dla nich wartosci religijne, spoleczne i polityczne. Katarzyna Gorak-Sosnowska, adiunkt w Katedrze Socjologii Szkoly Glownej Handlowej w Warszawie oraz Katedrze Arabistyki i Islamistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje sie problemami spoleczno-gospodarczymi swiata arabskiego oraz spolecznosciami muzulmanskimi na Zachodzie. Opublikowala m.in. Swiat arabski wobec globalizacji (2007), Perspektywy swiata arabskiego w kontekscie Milenijnych Celow Rozwoju (2007) oraz liczne materialy dydaktyczne z zakresu edukacji rozwojowej i miedzykulturowej.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po polsku Religia. Religioznawstwo Poszczególne religie i wyznania Islam

62.35

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: