Postcolonial Cultural Industry / Libristo.pl
Postcolonial Cultural Industry

Kod: 02778887

Postcolonial Cultural Industry

Autor Sandra Ponzanesi

The Postcolonial Cultural Industry makes a much needed intervention into the field of postcolonial studies by unpacking its relation to the cultural industry. It analyses cultural productions not as aesthetic objects, or as pure d ... więcej

285.78


Dostępna u dostawcy
Wysyłamy za 14 - 18 dni
Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Więcej informacji o Postcolonial Cultural Industry

Za ten zakup dostaniesz 166 punkty

Opis

The Postcolonial Cultural Industry makes a much needed intervention into the field of postcolonial studies by unpacking its relation to the cultural industry. It analyses cultural productions not as aesthetic objects, or as pure disposable commodities, but as 'practices' that engage the local and the global in specific ways. Starting from Theodor Adorno and Max Horkheimer's critical notion of the cultural industry, the book moves toward a more contemporary understanding of the cultural industry as a site of co-production, co-shaping and conflict between producers and consumers, marketing experts, readers and audiences, in order to arrive at a more dynamic and paradoxical take on the cultural industry as a cultural field, imbibed concomitantly by economic, political and aesthetic motifs. It explores how institutions such as literary prizes have influenced the level of production, consumption and distribution of postcolonial texts, how the adaptation industry has contributed to the economy of prestige and how ethnic feminist bestsellers convey new issues around postfeminism and the rearticulation of race, ethnicity, class and neo-liberal capitalism in local and transnational contexts. By connecting cultural analysis to marketing strategies and theories of globalization this book offers an invaluable contribution to the field of postcolonial studies, film studies, migration studies, gender studies, cultural studies and critical theory, among others.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Literature & literary studies Literature: history & criticism Literary studies: general

285.78

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: