Problem intencjonalnosci dzialania wychowawczego / Libristo.pl
Problem intencjonalnosci dzialania wychowawczego

Kod: 12944001

Problem intencjonalnosci dzialania wychowawczego

Autor Alina Wróbel

Niniejsza rozprawa dotyczy problematyki badawczej, sytuowanej na pograniczu pedagogiki ogolnej i teorii wychowania - jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw dzialania wychowawczego, osadzonym we wspolczesnym dyskurs ... więcej


Niedostępna

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Problem intencjonalnosci dzialania wychowawczego

Opis

Niniejsza rozprawa dotyczy problematyki badawczej, sytuowanej na pograniczu pedagogiki ogolnej i teorii wychowania - jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw dzialania wychowawczego, osadzonym we wspolczesnym dyskursie paradygmatycznym, stanowi efekt hermeneutycznej interpretacji wybranych teorii pedagogicznych. Przeprowadzone przez Autorke badania pozwalaja odpowiedziec na pytanie, jak odwolanie sie do kategorii intencjonalnosci zmienia strukture teorii pedagogicznej i sens nadany dzialaniu wychowawczemu jako podstawowemu elementowi praktyki pedagogicznej. Najwazniejsze ustalenia teoretyczne zawarte w pracy sa zwiazane: - z intencjonalnoscia jako kategoria badawcza i jej miejscem na mapach mysli wspolczesnych nauk humanistyczno-spolecznych (filozofii, psychologii i socjologii); - z analiza dzialania wychowawczego i jego wlasciwosci w perspektywie wybranych formacji paradygmatycznych (strukturalizm, funkcjonalizm, interpretatywizm, radykalny humanizm); - ze sformulowaniem dwoch koncepcji dzialania wychowawczego w kontekscie pedagogii wspoldzialania oraz pedagogii skutecznosci; - ze wskazaniem pedagogicznych implikacji intencjonalnej instrumentalnosci wychowania. Tresc publikacji dostarcza takich impulsow, ktore pozwola laczyc myslenie z dzialaniem, wzmacniac refleksyjny namysl nad realizowana praktyka pedagogiczna i rekonstruowac przeslanki tego dzialania. Rozumienie sensu wlasnego dzialania wynika przeciez z myslenia i jest podstawa nadawania znaczen.

Szczegóły książki

250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: