Sales and Celebrations / Libristo.pl
Sales and Celebrations

Kod: 04935406

Sales and Celebrations

Autor Sarah Elvins

Between The Two World Wars, the retail world experienced tremendous changes. New forms of competition, expanded networks of communication and transportation, and the proliferation of manufactured goods posed challenges to departme ... więcej

242.27

Zwykle: 255.06 zł

Oszczędzasz 12.80 zł

Dostępność:

50 % szansaOtrzymaliśmy informację, że książka może być ponownie dostępna. Na podstawie państwa zamówienia, postaramy się książkę sprowadzić w terminie do 6 tygodni. Gwarancja pełnego zwrotu pieniędzy, jeśli książka nie zostanie zabezpieczona.
Przeszukamy cały świat

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Sales and Celebrations

Za ten zakup dostaniesz 140 punkty

Opis

Between The Two World Wars, the retail world experienced tremendous changes. New forms of competition, expanded networks of communication and transportation, and the proliferation of manufactured goods posed challenges to department store and small shopkeeper alike. In western New York, and in Buffalo and Rochester in particular, retailers were a crucial part of urban life, acting as cultural brokers and civic leaders. They were also cultivators of area pride. Even as they adopted the latest merchandising techniques or stocked the newest items, merchants emphasized their local roots and their ability to put a local spin on national trends and innovations. Regional identity became a powerful selling tool not only during the prosperity of the 1920s but also through the economic crisis of the Great Depression. Sales and Celebrations explains how local traditions and institutions affected the evolution of American consumer culture. It expands our understanding of American consumerism, demonstrating that local particularities and loyalties could often coexist with, and occasionally challenge, the spread of mass consumption. In her award-winning study, Professor Sarah Elvins provides new insight into the relationship between America's largest metropolises and its smaller centers. Retailers in Buffalo and Rochester did not simply imitate the practices of their counterparts in Manhattan and Chicago; they highlighted their unique ability to serve the wants and needs of their particular markets. By drawing attention to this persistent power of the local, Sales and Celebrations illuminates a neglected aspect of the story of American culture in the interwar period.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Economics, finance, business & management Industry & industrial studies Distributive industries

242.27

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: