OpenGL Shading Language / Libristo.pl
OpenGL Shading Language

Kod: 04054763

OpenGL Shading Language

Autor Randi Rost

OpenGL(R) Shading Language, Third Edition, extensively updated for OpenGL 3.1, is the experienced application programmer's guide to writing shaders. Part reference, part tutorial, this book thoroughly explains the shift from fixed ... więcej


Niedostępna

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o OpenGL Shading Language

Opis

OpenGL(R) Shading Language, Third Edition, extensively updated for OpenGL 3.1, is the experienced application programmer's guide to writing shaders. Part reference, part tutorial, this book thoroughly explains the shift from fixed-functionality graphics hardware to the new era of programmable graphics hardware and the additions to the OpenGL API that support this programmability. With OpenGL and shaders written in the OpenGL Shading Language, applications can perform better, achieving stunning graphics effects by using the capabilities of both the visual processing unit and the central processing unit. In this book, you will find a detailed introduction to the OpenGL Shading Language (GLSL) and the new OpenGL function calls that support it. The text begins by describing the syntax and semantics of this high-level programming language. Once this foundation has been established, the book explores the creation and manipulation of shaders using new OpenGL function calls. OpenGL(R) Shading Language, Third Edition, includes updated descriptions for the language and all the GLSL entry points added though OpenGL 3.1 , as well as updated chapters that discuss transformations, lighting, shadows, and surface characteristics. The third edition also features shaders that have been updated to OpenGL Shading Language Version 1.40 and their underlying algorithms, including * Traditional OpenGL fixed functionality * Stored textures and procedural textures * Image-based lighting * Lighting with spherical harmonics * Ambient occlusion and shadow mapping * Volume shadows using deferred lighting * Ward's BRDF model The color plate section illustrates the power and sophistication of the OpenGL Shading Language. The API Function Reference at the end of the book is an excellent guide to the API entry points that support the OpenGL Shading Language.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Computing & information technology Graphical & digital media applications Digital animation

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: