Kod: 02935354
Translation and Social Media
This book offers a timely discussion of translation and social media through the lens of three overarching themes that structure the book: theory, training, and professional practice. The author includes references that cite recen ... więcej
Zobacz książki o podobnej tematyce
Bon podarunkowy: Radość gwarantowana
- Podaruj bon o dowolnej wartości, a my się zajmiemy resztą.
- Bon podarunkowy dotyczy całej naszej oferty.
- Możesz wydrukować elektroniczny bon z e-maila a następnie przekazać go obdarowanemu.
- Ważność bonu wynosi 12 miesięcy od daty wystawienia.
Wzór bonu podarunkowegoDowiedz się więcej
Więcej informacji o Translation and Social Media
Za ten zakup dostaniesz 213 punkty
Opis
This book offers a timely discussion of translation and social media through the lens of three overarching themes that structure the book: theory, training, and professional practice. The author includes references that cite recent translation and social media industry data, while also drawing on contemporary interdisciplinary research to make the content relevant for a wide-ranging audience: students, professionals and researchers alike. Desjardins provides an analysis of some of the new challenges and questions social media pose for translation, which include, but are not limited to, the translation of hashtags and the relevance of indexing, social media literacy and competency in translator training, translator visibility and remuneration in the 'like' economy, tactile modalities in social media branding, and social media monitoring and content translation. Examples from a variety of online social media platforms are provided, including Facebook, Twitter, LinkedIn and Instagram. While written primarily from a Translation Studies' perspective, readers with expertise in Social Media Studies and Communication are also likely to find the content engaging, particularly those interested in intercultural communications and brand management.
Szczegóły książki
Kategoria
Książki po angielsku
Language
linguistics
Translation & interpretation
- Pełny tytuł: Translation and Social Media
- Podtytuł: In Theory, in Training and in Professional Practice
- Autor: Renée Desjardins
- Język: Angielski
- Oprawa: Twarda
- Liczba stron: 145
- EAN: 9781137522542
- ISBN: 1137522542
- ID: 02935354
- Wydawca: Palgrave Macmillan
- Waga: 344 g
- Wymiary: 157 × 275 × 15 mm
- Data wydania: 16. December 2016
Ulubione w innej kategorii
250 000
zadowolonych klientów
Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.