Creativity conquers the marketplace / Libristo.pl
Creativity conquers the marketplace

Kod: 02539054

Creativity conquers the marketplace

Autor Christoph Rosenthal

Essay from the year 2011 in the subject Sociology - Work, Profession, Education, Organisation, grade: 9.0/10, Erasmus University Rotterdam, language: English, abstract: Leadbeater s (2000) metaphor of a new economy living on thin ... więcej

175.48


Dostępna u dostawcy
Wysyłamy za 14 - 18 dni
Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Więcej informacji o Creativity conquers the marketplace

Za ten zakup dostaniesz 102 punkty

Opis

Essay from the year 2011 in the subject Sociology - Work, Profession, Education, Organisation, grade: 9.0/10, Erasmus University Rotterdam, language: English, abstract: Leadbeater s (2000) metaphor of a new economy living on thin air gives a good idea of how to conceive of the knowledge economy. Creativity is an essential feature of the knowledge economy and has transferred from being characteristic for particular niche industries to an overarching, critical, and peculiar feature of various sectors (Pratt & Jeffcutt, 2009). Organizations have been trying to find management solutions and entrepreneurial approaches to fruitfully implement creativity and balance the innate tensions between creativity, control, and organizational structure. The essay at hand provides solutions to this dilemma and identifies starting points for implementing key characteristics and management strategies of creative organizations into creatively managing non-creative organizations. The subject matter will be discussed along the lines of the following set of interrelated questions. What exactly is creativity, where does it come from and what is its significance in an organizational management context? What constitutes creative organizations and where does innovation fit in? To what extend has creativity forged new forms of organizations or has been beneficially implemented by technically non-creative organizations? What are some innovative and collaborative approaches by organizations to take advantage of the collective nature of the knowledge economy?

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Society & social sciences Sociology & anthropology Sociology

175.48

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: