Economics of Persistent Innovation: An Evolutionary View / Libristo.pl
Economics of Persistent Innovation: An Evolutionary View

Kod: 09163894

Economics of Persistent Innovation: An Evolutionary View

Autor Christian Bas, William Latham

William Latham Christian Le Bas Persistence of firm innovative behavior became an important topic in applied industrial organization with the publication of the seminal empirical work of P. Geroski and his colleagues (1997). Evide ... więcej

573.28


Dostępna u dostawcy w małych ilościach
Wysyłamy za 12 - 15 dni

Potrzebujesz więcej egzemplarzy?Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem większej ilości egzemplarzy, skontaktuj się z nami, aby sprawdzić ich dostępność.


Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Więcej informacji o Economics of Persistent Innovation: An Evolutionary View

Za ten zakup dostaniesz 331 punkty

Opis

William Latham Christian Le Bas Persistence of firm innovative behavior became an important topic in applied industrial organization with the publication of the seminal empirical work of P. Geroski and his colleagues (1997). Evidence that firms innovate persistently has led previous studies to focus on the determinants of innovation persistence and on its heterogeneity across industries, technologies and countries. The aims of this book are: (1) to illumine the scale and scope of the phenomenon of persistence in innovation, and (2) to account for the principal factors that explain why some firms innovates persistently and others do not. Because this book deals intensively and extensively with the subject of firm innovation persistence, which is not, as yet, a well-known term, we need to provide a nontrivial definition of it that encompasses the full range topics we want to address and aids our understanding of how they are related to each other. We begin with a careful identification of "innovation. " Our first definition is drawn from K. Pavitt (2003), "innovation processes involve the exploration and exploitation of opportunities for a new or improved product, process or service, based either on an advance in technical practice or a change in market demand, or a combination of the two. " While this definition is clear, and conforms well to both our empirical and theoretical perspectives, some elaboration may help to clarify the concept.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Economics, finance, business & management Business & management Management & management techniques

573.28

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: