Learning Mathematics / Libristo.pl
Learning Mathematics

Kod: 05322333

Learning Mathematics

Autor Paul Cobb

The common theme that links the six contributions to this volume is the emphasis on students' inferred mathematical experiences as the starting point in the theory-building process. The focus in five of the chapters is primarily c ... więcej

568.76


Dostępna u dostawcy w małych ilościach
Wysyłamy za 12 - 15 dni

Potrzebujesz więcej egzemplarzy?Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem większej ilości egzemplarzy, skontaktuj się z nami, aby sprawdzić ich dostępność.


Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Więcej informacji o Learning Mathematics

Za ten zakup dostaniesz 331 punkty

Opis

The common theme that links the six contributions to this volume is the emphasis on students' inferred mathematical experiences as the starting point in the theory-building process. The focus in five of the chapters is primarily cognitive and addresses the processes by which students construct increasingly sophisticated mathematical ways of knowing. The conceptual constructions addressed include multiplicative notions, fractions, algebra, and the fundamental theorem of calculus. The primary goal in each of these chapters is to account for meaningful mathematical learning -- learning that involves the construction of experientially-real mathematical objects. The theoretical constructs that emerge from the authors' intensive analyses of students' mathematical activity can be used to anticipate problems that might arise in learning--teaching situations, and to plan solutions to them. The issues discussed include the crucial role of language and symbols, and the importance of dynamic imagery. §The remaining chapter complements the other contributors' cognitive focus by bringing to the fore the social dimension of mathematical development. He focuses on the negotiation of mathematical meaning, thereby locating students in ongoing classroom interactions and the classroom microculture. Mathematical learning can then be seen to be both an individual and a collective process. This volume emphasizes students' inferred mathematical experiences as the starting point in the theory-building process. The book addresses conceptual constructions, including multiplicative notions, fractions, algebra, and the fundamental theorem of calculus, and theoretical constructs such as the crucial role of language and symbols, and the importance of dynamic imagery.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Society & social sciences Education Teaching of a specific subject

568.76

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: