Mathematics for Computer Graphics / Libristo.pl
Mathematics for Computer Graphics

Kod: 38709697

Mathematics for Computer Graphics

Autor John Vince

John Vince explains a comprehensive range of mathematical techniques and problem-solving strategies associated with computer games, computer animation, special effects, virtual reality, CAD and other areas of computer graphics in ... więcej

339.38


Dostępna u dostawcy w małych ilościach
Wysyłamy za 12 - 15 dni

Potrzebujesz więcej egzemplarzy?Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem większej ilości egzemplarzy, skontaktuj się z nami, aby sprawdzić ich dostępność.


Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Więcej informacji o Mathematics for Computer Graphics

Za ten zakup dostaniesz 198 punkty

Opis

John Vince explains a comprehensive range of mathematical techniques and problem-solving strategies associated with computer games, computer animation, special effects, virtual reality, CAD and other areas of computer graphics in this completely revised and expanded sixth edition. The first five chapters cover a general introduction, number sets, algebra, trigonometry and coordinate systems, which are employed in the following chapters on determinants, vectors, matrix algebra, complex numbers, geometric transforms, quaternion algebra, quaternions in space, interpolation, curves and patches, analytical geometry and barycentric coordinates. Following this, the reader is introduced to the relatively new subject of geometric algebra, followed by two chapters that introduce differential and integral calculus. Finally, there is a chapter on worked examples.Mathematics for Computer Graphics covers all of the key areas of the subject, including:- Number sets - Algebra - Trigonometry - Complex numbers - Coordinate systems - Determinants - Vectors - Quaternions - Matrix algebra - Geometric transforms - Interpolation - Curves and surfaces - Analytic geometry - Barycentric coordinates - Geometric algebra - Differential calculus - Integral calculus This sixth edition contains approximately 150 worked examples and over 330 colour illustrations, which are central to the author's descriptive writing style. Mathematics for Computer Graphics provides a sound understanding of the mathematics required for computer graphics software and setting the scene for further reading of more advanced books and technical research papers

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Computing & information technology Computer programming / software development Graphics programming

339.38

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: