Portret damascenskiego kupca / Libristo.pl
Portret damascenskiego kupca

Kod: 12898426

Portret damascenskiego kupca

Autor Maria Stojkow

Maria Stojkow - socjolog i podroznik. Kraje Bliskiego Wschodu fascynuja ja od lat, zwiedzila wiekszosc z nich. Te zainteresowania znalazly rowniez odzwierciedlenie w pasji naukowej, zatem wiele jej publikacji jest zwiazanych z tym ... więcej


Niedostępna

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Portret damascenskiego kupca

Opis

Maria Stojkow - socjolog i podroznik. Kraje Bliskiego Wschodu fascynuja ja od lat, zwiedzila wiekszosc z nich. Te zainteresowania znalazly rowniez odzwierciedlenie w pasji naukowej, zatem wiele jej publikacji jest zwiazanych z tym kregiem kulturowym. Pisala zarowno o arabskich handlarzach, jak i arabskich feministkach. Niniejsza ksiazka jest oparta na doktoracie obronionym z wyroznieniem na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellonskiego w roku 2010. Autorka porusza w niej podstawowe kwestie zwiazane z islamem, ale takze arabska mysla gospodarcza, szczegolowo opisuje mechanizmy prowadzenia drobnych sklepikow w Damaszku, funkcjonujaca tam idee pracy i przedsiebiorczosci oraz niebagatelna role rodziny w prowadzeniu biznesu. Ksiazka o wplywie kultury na sposob funkcjonowania drobnej przedsiebiorczosci w jednym z krajow Bliskiego Wschodu ma wazne odniesienie teoretyczne oraz znaczenie praktyczne. Moze bowiem ulatwic nawiazywanie wspolpracy gospodarczej z Bliskim Wschodem, gdzie drobna przedsiebiorczosc zajmuje istotne miejsce w spoleczenstwie i gospodarce. Praca jest oparta na badaniach terenowych autorki prowadzonych w Damaszku, co stanowi o unikalnosci i wysokiej wartosci rozprawy. Autorka slusznie odniosla czesc watkow do politycznych i administracyjnych warunkow prowadzenia biznesu. Bardzo latwo zarzucic komus biernosc i zdawanie sie na los w sytuacji pelnej samowoli urzednikow, zmiennosci kursow walut, niepewnosci gospodarczej itd. Zwracaja uwage przemyslenia o trwalosci sredniowiecznych instytucji handlowych i ich obecnosci w dzisiejszej praktyce gospodarczej, np. o instytucji muhtasiba. Autorka przekonujaco wyjasnia idee bankowosci muzulmanskiej, wskazujac na racjonalne dzialania zarowno samych bankow, jak i klientow. Celnie zwrocono uwage na istnienie w islamie dwoch przeciwstawnych tendencji w odniesieniu do dzialalnosci gospodarczej: z jednej strony pomniejszania znaczenia aktywnosci gospodarczej jednostki na rzecz gorliwego praktykowania kultu; z drugiej zas - zachecania do samodzielnosci ekonomicznej. Autorka slusznie podkresla istnienie stalych napiec miedzy tradycja a nowoczesnoscia.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po polsku Religia. Religioznawstwo Poszczególne religie i wyznania Islam


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: