Singing the Classical, Voicing the Modern / Libristo.pl
Singing the Classical, Voicing the Modern

Kod: 04938250

Singing the Classical, Voicing the Modern

Autor Amanda J. Weidman

While Karnatic music, a form of Indian music based on the melodic and rhythmic principles of raga and tala, is known today as South India's classical music, its status as "classical" is an early twentieth-century construct, one th ... więcej

557.04

Zwykle: 586.26 zł

Oszczędzasz 29.22 zł

Dostępność:

50 % szansaOtrzymaliśmy informację, że książka może być ponownie dostępna. Na podstawie państwa zamówienia, postaramy się książkę sprowadzić w terminie do 6 tygodni. Gwarancja pełnego zwrotu pieniędzy, jeśli książka nie zostanie zabezpieczona.
Przeszukamy cały świat

Powiadomienie o dostępności

Dodaj do schowka

Zobacz książki o podobnej tematyce

Podaruj tę książkę jeszcze dziś
  1. Zamów książkę i wybierz "Wyślij jako prezent".
  2. Natychmiast wyślemy Ci bon podarunkowy, który możesz przekazać adresatowi prezentu.
  3. Książka zostanie wysłana do adresata, a Ty o nic nie musisz się martwić.

Dowiedz się więcej

Powiadomienie o dostępności

Powiadomienie o dostępności


Akceptacja - Zgłaszając nam chęć otrzymania powiadomienia, akceptujesz warunki Regulaminu

Będziemy sprawdzać dostępność książki za Ciebie

Wpisz swój adres e-mail, aby otrzymać od nas powiadomienie,
gdy książka będzie dostępna. Proste, prawda?

Więcej informacji o Singing the Classical, Voicing the Modern

Za ten zakup dostaniesz 322 punkty

Opis

While Karnatic music, a form of Indian music based on the melodic and rhythmic principles of raga and tala, is known today as South India's classical music, its status as "classical" is an early twentieth-century construct, one that emerged in the crucible of colonial modernity, nationalist ideology, and South Indian regional politics. As Amanda Weidman demonstrates, in order for Karnatic music to be considered classical, it needed to be modeled on Western classical music, with its system of notation, composers, compositions, conservatories, and concerts, but also to remain distinctively Indian. Weidman argues that these contradictory desires led to the emergence of a particular "politics of voice," in which the voice came to stand for authenticity and Indianness. Combining ethnographic observation derived from her experience as a student and performer of South Indian music and close readings of archival materials, Weidman traces the emergence of this politics of voice through compelling analyses of the relationship between vocal sound and instrumental imitation, conventions of performance and staging, the status of women as performers, debates about language and music, and the relationship between oral tradition and technologies of printing and sound reproduction. In this sustained exploration of the way "voice" is elaborated as a trope of modern subjectivity, national identity, and cultural authenticity, Weidman provides a model for thinking about the voice in anthropological and historical terms. At the same time, she makes a crucial contribution to the study of modernity, showing that modernity is characterized as much by particular ideas about orality, aurality, and the voice as it is by regimes of visuality.

Szczegóły książki

Kategoria Książki po angielsku Society & social sciences Sociology & anthropology Anthropology

557.04

Ulubione w innej kategorii


250 000
zadowolonych klientów

Od roku 2008 obsłużyliśmy wielu miłośników książek, ale dla nas każdy był tym wyjątkowym.


Paczkomat 12,99 ZŁ 31975 punktów

Copyright! ©2008-24 libristo.pl Wszelkie prawa zastrzeżonePrywatnieCookies


Konto: Logowanie
Wszystkie książki świata w jednym miejscu. I co więcej w super cenach.

Koszyk ( pusty )

Kup za 299 zł i
zyskaj darmową dostawę.

Twoja lokalizacja: